ظریف: ایران خواستار امنیت در منطقه خلیج فارس ایت

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نشست سفرای خارجی و روسای نمایندگیهای سیاسی مقیم جمهوری اسلامی ایران ، دیدگاههای خویش را پیرامون ساختارها ، روندها ، نتایج توافق برجام و چشم انداز تحولات بین المللی و منطقه ای در پرتو مناسبات جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها تبیین کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تلاشهای بعمل امده درطی 12سال مذاکرات اظهار داشت: ما در خلال 12 سال تلاشهای گسترده در یک موقعیتی قرار داشتیم که برای اثبات ظرفیتها و توانایی های خود می بایست چالشهای سخت و همه جانبه بمنظور رسیدن به حقوق اساسی خودمان در پرونده صلح آمیز اتمی را تعقیب کنیم.

محمدجواد ظریف با تشریح مصادیق رنجها و مقاومت متوالی که در مقطع جنگ تحمیلی هشت ساله بر جمهوری اسلامی ایران وارد شد خاطرنشان کرد : ایران به تنهایی تمامی فشارها را در مقابل تمامی قدرتهای بزرگ با بیشترین خسارتهای انسانی و مادی تحمل کرد و توانستیم از تمامیت ارضی و امنیت خود دفاع و سپس در پرتو این فشارها ، چگونگی تبلور دستاوردهای جوانان و اندیشمندان خود را در مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و١+٥ صیانت کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با تبیین آثار پایداری مردم و دولت ایران در کسب حقوق حقه خود اظهار داشت : آنچه مردم ما به درستی برای جهانیان اثبات ساختند این راهبرد بود که فشارها و تحریمها ، کارآمدی و اثر بخشی ندارند.

ظریف با تشریح ظرفیتها و فرصتهایی که برجام برای دیگر کشورها ایجاد کرده و خواهد کرد گفت : ما فرصتهای طلائی را برای شرکتها و موسسات اقتصادی و صنعتی مختلف جهان فراروی سرمایه گذاری و تبادل فن آوری می بینیم و روندهای جدید ، منافع فراوانی را برای تمامی کشورها فراهم خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحولات جاری درخلیج فارس گفت: ما خواهان برقراری امنیت و ثبات برای منطقه خلیج فارس هستیم و هرگونه تنش را مغایر با امنیت و ثبات ایران و منطقه قلمداد می کنیم و امیدواریم با تقویت همکاریهای برادرانه مبتنی بر تفاهم ،حسن نیت ، مذاکره و دیپلماسی خردمندانه با تمامی همسایگان بتوانیم بر روند ثبات و امنیت در خلیج فارس بیفزاییم.