کیلینتون: مخالف عادی سازی روابط با ایران هستیم

عده‌ای از کارشناسان سیاست خارجی در ستاد تبلیغاتی «هیلاری کلینتون»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از دیدگاه‌های سناتور «برنی ساندرز»، دیگر نامزد دموکرات این انتخابات درباره ایران انتقاد کردند.

این 10 کارشناس که همگی قبلاً مقام‌های دولت آمریکا بوده‌اند در این بیانیه خاطرنشان کرده‌اند درخواست آقای «ساندرز» برای عادی‌سازی روابط با ایران سنخیتی با رویکرد باراک اوباما، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا که او هم دموکرات است، ندارد.

در این بیانیه آمده است: «همگی ما حامیان قاطع دیپلماسی هسته‌ای با ایران هستیم. برخی از ما در سالهای گذشته در تدوین بخشی از سیاستی که دیپلماسی با ایران را رقم زد، نقش داشته‌ایم. و ما معتقدیم که در شرایط درست، زمینه‌هایی برای همکاری بیشتر وجود دارد، اما درخواست سناتور سندرز برای حرکت فعالانه به سمت عادی‌‌سازی روابط با ایران - و توسعه روابط گرم - سنخیتی با باراک اوباما ندارد، با رویکرد دیپلماتیک مسئولانه‌ای که برای آمریکا کارساز بوده، هماهنگ نیست و در صورت پیگیری، شکست خواهد خورد و موجب حیرت متحدان و شریکان ما خواهد شد.»

برنی ساندرز، روز یکشنبه در جریان یک مناظره در پاسخ به این سوال که آیا با افتتاح سفارت آمریکا در تهران موافق است گفته بود: «فکر می‌کنم کاری که باید انجام بدهیم این است که با سرعت هر چه تمام‌تر به سمت عادی‌سازی روابط با ایران حرکت کنیم، هر چند که می‌دانیم رفتار ایران از بسیاری جهات چیزی است که ما با آن مخالف هستیم.»