"أریه أغوزی،" تحلیلگر صهیونیست، با اذعان به ناکامی "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در به شکست کشاندن توافق هسته ای ایران با غرب گفت: هواپیماهای بازرگانان آمریکایی و اروپایی، پس از تبرئه ایران از هرگونه اتهام ساخت سلاح اتمی، پشت سر هم راهی تهران می شوند تا از توافق هسته ای کمال استفاده را ببرند. أریه أغوزی در مصاحبه با اندیشکده امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مدعی شد: از توافق هسته ای ایران و غرب نتایج متعددی به دست آمد که یکی از آنها، وقوع بزرگ ترین نیرنگ تاریخ بود و نتیجه دیگر آن، شکست اسرائیل در قانع کردن جهان که ادعاهای ایران مبنی بر استفاده از انرژی هسته ای صلح آمیز نیرنگی بیش نیست.

 
وی در ادامه افزود: ممکن است ایران در رآکتور اراک بتون ریخته باشد؛ اما به طور قطع رآکتورهای دیگری را به کار انداخته است تا به بمب اتم دست یابد و به گروههای تروریستی بدهد و امنیت اسرائیل و جهان را به خطر اندازد و با این حال مورد تشویق جهان قرار گرفته است و اسرائیل در این میان، همچون بچه ای که تنبیه شده باشد، به انزوا رفته است. 

 

وی با انتقاد از برخی تحلیلگران صهیونیست که حزب الله را خطرناک تر از ایران دانسته اند مدعی شد: چنین سخنی از روی ناآگاهی است زیرا ایران بزرگ ترین خطر و کشور حامی تروریستهاست که همه گروههای دیگر تروریستی را تغذیه می کند. 

 

أریه أغوزی با این حال اذعان کرد که ایرانیها با ذکاوت و زیرکی به توافق هسته ای دست یافتند تا موشکهای بالستیک خود را با افتخار و آشکارا آزمایش کنند و اسرائیلی ها در برابر آنان، همچون افرادی احمق کنار ایستاده اند و آزمایش این موشکها و دستیابی ایران به سلاح اتمی را نظاره می کنند.