حضرتی: همه مرا می‌شناسند؛متأسفانه ردّ صلاحیت شدم!

«اینکه من یا امثال من رد صلاحیت شده‌اند، جای تعجب دارد. بالاخره همه حضرتی را می‌شناسند و مشی اعتدال و اصلاحات او را می‌دانند. همه می‌دانند که الیاس حضرتی علاقه‌مند و معتقد به ارزش‌های انقلاب است، می‌دانند که چه فداکاری‌هایی در انقلاب و نظام داشته. خوشبختانه هم طیف اصولگرا و هم دوستان اصلاح‌طلب با بنده آشنا هستند و از سابقه من باخبرند.»

او افزوده است: متأسفانه امثال من در رد صلاحیت‌ها زیادند!

 

*ما دقیقاً نمی‌دانیم که آقای حضرتی بر چه اساسی ردّ صلاحیت شده و فرض بر دانستن هم هیچکس جز شخص داوطلب مجاز به بیان علل و عوامل رد و یا عدم احراز صلاحیت و حتی اعلام ردّ صلاحیت خود نیست.

با این وجود اما در واکنش به اظهارات آقای حضرتی مبنی بر اظهار تعجب از ردّ صلاحیتش یادآوری چند نکته خالی از لطف نیست:

 

یکم: در اواخر سال 91، تعدادی از اصلاح‌طلبان سرشناس که الیاس حضرتی هم در میان آنها بود؛ طی نامه‌ای به مرحوم عسگراولادی، اصولگرایان را متهم به تلاش برای حذف فیزیکی (ترور) اصلاح‌طلبان نمودند!

 

دوم: الیاس حضرتی چندی قبل و در اشاره به توافق نهایی میان دولت روحانی و کشورهای 1+5، طی مقاله‌ای در روزنامه اعتماد نوشته بود: «شاید بعد از این در موضوعات دیگر و سایر پرونده‌ها با آمریکا وارد مذاکره بشویم»! (این مسئله صراحتاً و بارها مورد نهی مقامات ارشد کشور قرار گرفته است)

 

سوم: روزنامه اعتماد، تحت مدیریت الیاس حضرتی، سال گذشته طی مطلبی مدعی رنگ‌باختگی سیدالشهدا(ع) برای نسل‌های جدید شد. (و البته حضرتی بلافاصله از این اقدام عذرخواهی کرد)

با تمام این اوصاف اما با توجه به اینکه تعداد کثیری از چهره‌های اصلاح‌طلب کمتر شناخته شده، توسط شورای نگهبان مورد تأیید صلاحیت قرار گرفته‌اند؛ به نظر می‌رسد اعتراضات و فریادهای چهره‌های جریان خاص نسبت به مسئله «صلاحیت‌ها» صرفاً ایجادکننده‌ی یک حاشیه امن برای چهره‌های در سایه و نامزدهای خاکستری این جریان است.