سرهنگ حمید احمدی افزود: عملیات پاکسازی منطقه شمال غرب کشور از وجود اعضای گروهک تروریستی پژاک با قدرت ادامه خواهد داشت.احمدی با بیان این که در ماههای گذشته نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات پاکسازی را در حاشیه مرزهای جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمال غرب کشور آغاز کرده است، گفت:شماری از اعضای گروهک تروریستی پژاک در منطقه 'جاسوسان' و 'قندیل' دو نقطه مرزی کشور ، حضور دارند.

به گزارش مهر، وی با بیان این که اعضای گروهک تروریستی پژاک طی یک ماه گذشته همچنان در مرزهای ما مستقر بوده اند، اظهار داشت: به دلیل ماه مبارک رمضان و درخواست هایی که اداره محلی کردستان از ما داشت، فرصتی یک ماهه به گروهک تروریستی پژاک دادیم تا درست فکر کنند، درست تصمیم بگیرند و خودشان از مرزهای ایران خارج شوند.

سخنگوی عملیات شهدای کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: اداره محلی کردستان عراق هم درخواست داشت که صحبت هایی را با اعضای این گروهک داشته باشد و از آنها خواست تا مرزهای ایران را ترک کنند و اقدام تروریستی در داخل ایران اسلامی را متوقف کنند.

این افسر عملیاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این فرصت پس از گذشت یک ماه به پایان رسید و رزمندگان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ساعت ۱۶ روز گذشته در منطقه جاسوسان واقع در منطقه عمومی سردشت در غرب روستای دولتو و ارتفاعات مشرف به روستاهای دولتو و جاسوسان، سرگله و کالی گله، آغاز کردند.

سرهنگ احمدی افزود: از روز گذشته دستگاههای مهندسی فعالیت خود را آغاز کردند تا جاده های منتهی به نقطه صفر مرزی را بازسازی و تسطیح کنند و زمینه استقرار رزمندگان در مرزها را فراهم کنند.

وی اضافه کرد: عملیات مهندسی بدون درگیری شروع شد و دستگاههای مهندسی راه افتادند اما بعد از مدتی از سوی اشرار به سمت گروههای مهندسی تیراندازی شد و چندین گلوله خمپاره نیز شلیک گردید که در جریان آن دو نفر از نیروهای بومی کرد منطقه که تامین دستگاهها را بر عهده داشتند، به شهادت رسیدند.

سرهنگ احمدی خاطرنشان کرد: این اقدام تروریستی گروهک پژاک نشان داد که اشرار اصرار دارند که در ارتفاعات مرزی ما حضور داشته باشند.

وی گفت: بر این اساس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ساعت ۱۶ بعدازظهر دیروز درگیریها با اعضای گروهک تروریستی پژاک را آغاز کرد و آتش خود را بر روی مواضع این اشرار در ارتفاعات کالی گله و سرگله فرور ریخت که این اقدام تا پاسی از شب گذشته ادامه داشت.

احمدی با بیان این عملیات نیروهای سپاه امروز نیز ادامه داشته است، تلفات گروهک تروریستی پژاک را قابل ملاحظه توصیف کرد و گفت: ارتفاعات سرگله از وجود این اشرار پاکسازی شده است.

سخنگوی عملیات شهدای کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ارتفاعات سرگله قسمتی از یال جاسوسان است که از وجود اعضای گروهک تروریستی پژاک پاکسازی شده است. عملیات در ارتفاعات جاسوسان و منطقه برای پاکسازی باقیمانده این فریب خوردگان ادامه دارد.

وی در اشاره به روند شکل گیری گروهک تروریستی پژاک، گفت: از سال ۱۳۸۲ و در زمانی که حزب کارگران کرد کردستان ترکیه(پ ک ک) از جانب آمریکا، اتحادیه اروپا و برخی کشورها در لیست گروهک های تروریستی قرار گرفت، گروهک پژاک با هدف ایجاد دور جدیدی از فعالیت های پ ک ک و خروج این گروه از بحران تشکیل شد و از سال ۱۳۸۴، با ورود به فاز نظامی درگیریهایی را در مناطق مرزی ایجاد کرد.

احمدی افزود: گروهک تروریستی پژاک به دلیل این که عقبه و مقرهایی را در شمال عراق داشت، در مناطق مرزی جمهوری اسلامی اقدام به ایجاد ناامنی و شرارت می کرد و تروریست ها پس از انجام عملیاتهای پراکنده به مقرهای خود بازمی گشتند.

وی افزود: اقدامات سپاه پاسداران همواره به منظور تامین امنیت مرزها و پاکسازی منطقه از لوث وجود اشرار و تروریستها است و اعضای سپاه در این راه جانشان را برای مردم فدا می کنند.