سنگ صبور جان کری نباشید!

خبرنگار سی‌ان‌ان از جان کری پرسیده بود از دیدن ملوانان ما که زانو زده بودند و دست‌شان را پشت سر گذاشته بودند، چه حسی پیدا کردید؟! و جان کری با چهره‌ای گرفته پاسخ داد؛ من! من واقعاً خشمگین شدم. از انتشار این فیلم خیلی نا امید و خشمگین شدم. البته ارتش ایران و سپاه پاسداران این فیلم را منتشر کردند؛ نه دولت یا وزارت خارجه ایران.

داریوش سجادی با اشاره به این ماجرا خطاب به ظریف نوشت: این بخش از اظهارات کری(ارتش ایران و سپاه پاسداران این فیلم را منتشر کردند؛ نه دولت یا وزارت خارجه ایران) مسلم است که حرف کری نیست و فرد دیگری این حرف را در زبان ایشان گذاشته و به ایشان یاد داده! فردی که پیش‌تر هم طی نشست در شورای روابط خارجی با فرشته توصیف کردن خود و عقبه سیاسی‌اش در مقابل دیو ترسیم کردن جناح مقابلش در داخل کشور خواست تا از جوار مذاکرات هسته‌ای با دامن زدن به اخافه از جناح مقابل نزد آمریکائیان برای جناح متبوعه در انتخابات 94 از ایشان اخذ امتیاز کند!

آقای دکتر ظریف! از آنجا که در خبرها نقل شد بعد از بازداشت ملوانان مزبور، جان کری برای حل مسئله تلفنی با جنابعالی صحبت کرد لذا ظاهراً جنابعالی طی تماس مزبور کوشیده‌اید با رفع مسئولیت از خود و دستگاه وزارت خارجه و احاله ماجرا به سپاه بدین طریق اسباب دلجوئی همتای آمریکایی خود و بازی در نقش پسر خوب ماجرا را عهده‌داری کنید!

همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب افزود: به کجا چنین شتابان!؟ قرار بود بصورت کنترل شده در پرونده هسته‌ای طرف مذاکره با آمریکائیان باشید. نه آنکه اکنون بدون توجه به اصل «آشنایان ره عشق گرم خون بخورند- ناکسم گر به شکایت سوی بیگانه روم» کار را تا بدانجا پیش ببرید که اینک برای خود مسئولیت سنگ صبوری آمریکائیان را نیز قائل شوید.