" دستگاه اطلاعات اسرائیل" سعی می‌کند از روش های مختلف از مقاومت اسلامی لبنان و از کشورهای دشمن یا دوست  با صهیونیسم جاسوسی کند.

چند سال پیش نیز پرنده ای(کرکس)در شهر  "خارطوم" شکار شد  که بر روی آن تجهیزات جاسوسی از قبیل "تراشه GPRS" اسرائیل نصب شده بود. رسانه های سودانی در آن زمان اعلام کردند  که تجهیزات نصب شده بر روی این کرکس قادر به عکس گرفتن و ارسال آن به اسرائیل بوده است.

سودان تنها کشوری نیست که از شکار پرنده ای حامل تجهیزات جاسوسی رژیم اسرائیل خبر داده بود و رسانه های عربستان سعودی در سال 2011 گزارش دادند "این کشور یک کرکس را که تجهیزات جاسوسی اسرائیل به یک پایش و نوشته "دانشگاه تل آویو" به پای دیگرش بسته شده بود، شکار کرده است".  به عبارت بهتر موساد هم از همپیمانان و هم از دشمنان خود در ادوار مختلف جاسوسی کرده و خواهد کرد.

موساد ابزارهای جاسوسی بسیاری دارد که از جمله آن می‌توان به نیروی انسانی کارآمد و آموزش دیده و پهپادها  و هواپیماهای جاسوسی و پرندگان و دستگاه‌های استراق سمع اشاره کرد که از مهمترین عوامل جمع آوری اطلاعات اسرائیل به حساب می‌آیند.

 

یکی از کشورهایی که موساد بر روی آن حساسیت دارد لبنان است. حساسیت اسرائیل بر روی لبنان به دلیل وجود مقاومت اسلامی بوده که در این پروسه تلاش می‌کند از حزب الله جاسوسی کند و این امر قطعا به مناطق حضور مقاومت در لبنان و سوریه باز می‌گردد.

**کرکس اسرائیلی در جنوب لبنان

 شهروندان لبنانی ساکن منطقه "بنت جبیل " در جنوب لبنان یک کرکس را شکار کردند که روی پاهای آن دستگاه‌های فرستنده جاسوسی اسرائیلی قرار داشته؛  روی پای این کرکس که اندازه آن دو متر بوده  حلقه ای مسی وجود دارد که نوشته‌های روی آن نشان می دهد مبدا پرواز این کرکس "تل آویو" است.

 

 

این اولین بار نیست که رژیم اشغالگر قدس از این روش برای اقدامات جاسوسی خود استفاده می‌کند. شهروندان لبنانی ساکن مناطق جنوبی لبنان بارها دستگاه‌های جاسوسی اسرائیلی را شکار کرده اند.

**چرا  "کرکس اسرائیلی"  در جنوب لبنان حضور یافت؟

 یکی از دلایل حضور  "کرکس اسرائیلی"  در جنوب لبنان به جنگ 33 روزه جولای و آگوست 2006 باز می گردد. در جنگ "تموز" ارتش اسرائیل با تمام امکانات با یک برنامه ریزی از پیش تعیین شده از شمال سرزمین های اشغالی به لبنان حمله کرد و نهایتا این رزمندگان حزب الله بودند که در 700 کیلومتر مربع و با نهایت 4 هزار کماندو پیروز شدند.

این شکست اسرائیل باعث شد تا آن ها به فکر بیفتند که کمیته  "وینوگراد"  را تشکیل دهند و نهایتا یکی از دلایل شکست ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد با مقاومت اسلامی لبنان ضعف اطلاعاتی ناشی از قدرت نظامی حزب الله بود.

اکنون که در سال 2016 هستیم و تقریبا 10 سال از آن جنگ می‌گذرد؛ اسرائیل دیگر یادگرفته که ابتدا خوب بررسی کند و بعد حملات خود را از سربگیرد و نکته دیگری هم که مقامات "تل آویو" آموخته اند اینکه آن ها اکنون به خوبی می‌دانند نبرد دیگر در منطقه مدیترانه یک خسارت جدی برای رژیم صهیونیستی خواهد بود و لذا ابتدا کرکس ها را می‌فرستند و پس از حصول اطمینان حمله سخت انجام می‌دهند.

یکی دیگر از دلایل حضور "کرکس اسرائیلی" در جنوب لبنان شناسایی مواضع نظامی مقاومت در "بنت جبیل" و سایر نقاط وابسته به این ناحیه بوده و این لاشخور به عنوان عامل موساد به دنبال شناسایی پادگان های نظامی و خانه های فرماندهان بود تا در آینده در صورت  لزوم، جنگنده ها مواضع نظامی را بمباران کنند.

**"کرکس های اسرائیل" ابزار جدید  موساد برای جاسوسی است

"کرکس های اسرائیل" ابزار جدید  موساد برای جاسوسی است که یک سیگنال را ساتع می‌کند و آن بیان کننده  هوش بالای "یوسی کوهن" رئیس کنونی دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی نسبت به "تامیر پاردو" رئیس سابق موساد بوده  و همچنین نشان می‌دهد راهبردهای "یوسی کوهن"  برای مقابله با حزب الله کمی متفاوت با "تامیر پاردو " است.

 

البته باید گفت حزب الله در مقابل حربه‌های مقامات اطلاعاتی "تل آویو" تاکتیک های خاص خود را دارد و همانطور که در جنگ سخت هر زمان اسرائیل حمله کرده با تلافی حزب الله مواجه شده ، این اقدام اطلاعاتی اسرائیل هم بی پاسخ نخواهد ماند.

 

در سال 2012 میلادی زمانی که ارتش ایالات متحده آمریکا و اسرائیل مشغول برگزاری رزمایش نظامی بودند،  پهپاد مقاومت اسلامی لبنان بر فراز جنوب سرزمین های اشغالی به پرواز درآمد و از نیروگاه اتمی  "دیمونا" عکس برداری کرد و لذا احتمال تلافی جاسوسی  "کرکس اسرائیلی" نیز وجود دارد.