مطهری: مردم با وجود ردصلاحیت‌ها باید در انتخابات شرکت کنند

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در چهاردهمین کنگره حزب مردم‌سالاری که صبح امروز در تالار آدینه برگزار شد، با اشاره به ضرورت مشارکت بالای مردم در انتخابات پیش رو گفت: معتقدم حتی در همین شرایط فعلی و با وجود ردصلاحیت‌ها و عدم احراز صلاحیت‌ها مردم باید به صورت فعال در انتخابات شرکت کنند.

وی ادامه داد:‌ ما تجربه انتخابات مجلس نهم را داریم که در آن اصلاح‌طلبان عملا انتخابات را تحریم کرده بودند و فقط چند حزب محدود در انتخابات شرکت کردند.

مطهری اضافه کرد: نتیجه آن انتخابات تشکیل مجلس نهم بود که با مجلس ایده‌آل فاصله زیادی دارد و وقتی بین مجلس هشتم و نهم مقایسه می‌کنیم می بینیم که در مجلس هشتم نمایندگان خوش‌فکر بیشتری وجود داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: اگر اصلاح‌طلبان انتخابات مجلس گذشته را تحریم نمی‌کردند قطعا مجلس بهتری شکل می‌گرفت و هم‌اکنون نیز اگر موضوع ردصلاحیت‌ها به همین سبک ادامه پیدا کند باز هم افرادی هستند که مردم بتوانند به آنها رأی دهند.

مطهری با بیان اینکه شاید سیاست طرف مقابل همین باشد که مشارکت مردم را در انتخابات کم کند اضافه کرد: در انتخابات مجلس به طور معمول حد مشخصی از مردم مشارکت دارند به ویژه در شهرستان‌ها به دلیل مسائل قومی معمولا افراد در انتخابات شرکت می‌کنند و مشارکت مردم در مجموع قابل قبول خواهد بود؛ پس اگر در شهرهای بزرگ برخی انتخابات را تحریم کنند اینگونه نخواهد شد که مشارکت پایین بیاید.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه بهتر است همه در انتخابات شرکت کنند، افزود: اگر موضوع رد صلاحیت بنده منجر به تأیید بشود یا نشود، در هر صورت همه را به حضور در انتخابات تشویق می‌کنم.

مطهری با بیان اینکه انتخابات مجلس دهم و خبرگان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است گفت: نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال 96 نیز بستگی زیادی به نتیجه این دو انتخابات پیش رو دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: به دوستانی که سیاست حذف را پیش گرفته‌اند این جمله شهید مطهری را یادآور می‌شوم که گفتند تحمیل وکیل حتی از نوع صالح آن باعث می‌شود که جامعه به رشد کافی برای تشخیص مصالح خود نرسد و جامعه هر چقدر هم که در تشخیص اشتباه عمل کرد باید آن را آزاد گذاشت.

مطهری خطاب به شورای نگهبان اظهار داشت: اگر کاندیدایی فساد مالی و اخلاقی مهمی ندارد دیگر انتخاب را باید بر عهده مردم بگذاریم واین درست نیست که 80 درصد کار را یک نهادی انجام دهد و 20 درصد را به مردم واگذار کند.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این آفت‌ها و انحراف‌هایی که در انقلاب ایجاد شده و غیرقانونی هم هست از بین برود.