در شرایطی که سیاستمداران کاخ‌سفید به اظهارات و اقدامات ضدایرانی خود در دوران پسابرجام شدت بخشیده‌اند، سخنان "علی لاریجانی" در نشست خبری خود در بغداد که در حاشیه اجلاس بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برگزار شد؛ سیاست‌های ضداستکباری و ثابت جمهوری اسلامی ایران را بار دیگر به گوش رسانه‌های دنیا رساند.

*عنوان "امتیاز" برای تقویت توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران 

 

تشدید شیطنت کاخ‌سفید، از تحریم موشکی تا دشمن‌تراشی

 

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که تقویت بنیه موشکی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران یک امتیاز است، گفت: در طول مذاکرات هسته‌ای نیز گفتیم توافق هسته‌ای نباید به حوزه موشکی و دفاعی ایران مرتبط شود.

در واقع ارائه این سخنان از سوی ریاست مجلس شورای اسلامی، خود پاسخی محکم و شفاف به سیاست‌هایی است که سردمداران آمریکایی در طول زمان گذشته از آغاز اجرای سند برجام اتخاذ کرده و به لفاظی‌های ایران‌هراسانه خود سرعت بخشیده‌اند.

در حقیقت آمریکایی که خود دارنده بزرگترین کارخانجات تولید سلاح در سطح جهان است و از میان 13/8 تریلیون دلار تولید ناخالص ملی، 711 میلیارد دلار را به بودجه نظامی اختصاص داده است. نکته جالب توجه دیگر این است که این کشور دارای  5400کلاهک هسته‌ای می‌باشد و به‌طور علنی اقدام به تولید سلا‌ح‌های ممنوعه و مرگبار می‌کند؛ توانمندی دفاعی به‌حق ایران را تهدیدی برای آن‌چه که "امنیت منطقه" می‌خواند؛ تلقی می‌کند.

 

تشدید شیطنت کاخ‌سفید، از تحریم موشکی تا دشمن‌تراشی

 

 

هم‌چنین لاریجانی با اشاره به سیاست‌های دفاعی و موشکی ایران گفت: تقویت بنیه موشکی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران یک امتیاز است، در طول مذاکرات هسته‌ای نیز گفتیم توافق هسته‌ای نباید به حوزه موشکی و دفاعی ایران مرتبط شود. اگر آمریکایی‌ها غیر از این رفتار کنند سیاست‌های متناسب را طراحی و به اجرا درخواهیم آورد.

 

در ادامه نیز، تحریم‌ کابوی‌های کنگره نشین آمریکایی علیه فعالیت‌های موشکی ایران در حالی رقم می‌خورد که در صدر اخبار هرروز و خروجی از کاخ‌سفید، سیل انبوهی از تهدیدات نظامی و گزینه‌های به اصطلاح روی‌میز علیه جمهوری‌اسلامی ایران به‌گوش می‌رسد. درحقیقت واشنگتن می‌خواهد هم‌راستا با تهدیدات و کنش‌های خود علیه تهران، ایران با دستی بسته نسبت به بازدارندگی در برابر تهدیدها ظاهر شود و دفاع مشروع از حدود و ثغور مرزهای خود را واگذارد تا بدون هیچ‌گونه واکنشی از سوی تهران، سناریو‌های مشابه عراق و سوریه نیز در مورد ایران به فعلیت برسد. 

 

*تنها الگوی مبارزه با تروریسم  الگوی مردمی است

 

تشدید شیطنت کاخ‌سفید، از تحریم موشکی تا دشمن‌تراشی

 

لاریجانی در بخش دیگری از نشست خبری خود با اشاره به بیانیه پایانی اجلاس یازدهم پارلمان های کشورهای اسلامی بیان داشت: این بیانیه کمکی به رفع مشکلات جهان اسلام نمی‌کند، باید توقع‌مان از این کنفرانس و سایر کنفرانس‌های بین المللی را معقول کنیم.

وی ادامه داد:‌ مثلا مجمع عمومی سازمان ملل که هر سال اقدامات رژیم‌صهیونیستی را محکوم می‌کند تاکنون چه خاصیتی برای مظلومان و ظلم‌شدگان در سراسر جهان داشته است؟ این کنفرانس‌ها تنها می‌توانند بسترساز هم‌فکری کشورها باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تنها الگوی مبارزه با تروریسم را الگوی مردمی دانست و افزود: در مبارزه با تروریسم باید از مشارکت مردم در مسائل داخلی کشورهایی که مورد تعرض تروریسم قرار گرفتند استفاده شود. ایران همچون گذشته در دوران برقراری دموکراسی در عراق هم‌چنان در کنار دولت و ملت عراق باقی می‌ماند.

 

درحقیقت بیانیه پایانی اجلاس مذکور در حالی از ضرورت مقابله با پدیده تروریسم در کشورهای منطقه و عراق و نیز سوریه سخن گفت که مشخصا به کشورهای حامی جریان تروریسم از غربی‌ها گرفته تا عربستان و ترکیه اشاره‌ای نکرده است. در حقیقت غائبان اجلاس بغداد که شامل کشورهای عربستان، قطر ، امارات و بحرین می‌باشند همان دولی هستند که تیر آتش‎افروزی و بحران‌های تروریستی از کمان آن‌ها شلیک می‌شود و به شکلی کاملا علنی دلارهای نفتی خود را صرف کشتار غیرنظامیان و نقض حاکمیت کشورهای منطقه می‌کنند.

 

تشدید شیطنت کاخ‌سفید، از تحریم موشکی تا دشمن‌تراشی

 

به‌علاوه تا زمانی که اقدامی هماهنگ و عملی در راستای تقابل و ریشه‌کن کردن تروریسم غربی- عربی در منطقه شکل نگیرد نباید انتظار حصول نتیجه‌ای ثمربخش از این‌گونه نشست‌ها را داشت.  

درواقع تنها عامل راهگشا در مقوله مبارزه با تروریسم، الگویی از مقاومت و سد مردمی در راستای مقابله با گروهک‌های تروریستی می‌باشد؛ الگویی که هم‌اکنون در عراق و بخش‌هایی از سوریه با توفیقات کم‌نظیری در ریشه‌کن کردن داعش و محور تروریسم همراه شده است.

 

*برجام، بسترساز تقویت وحدت بین کشورهای اسلامی

 

تشدید شیطنت کاخ‌سفید، از تحریم موشکی تا دشمن‌تراشی

 

رییس مجلس شورای اسلامی، برجام را بسترساز تقویت وحدت بین کشورهای اسلامی دانست و افزود: چشم انداز دیپلماسی ایران تقویت وحدت امت اسلامی است و ایران وارد بازی‌های خرد برخی کشورهای منطقه نمی‌شود.

وی با اشاره به تاثیرات توافق هسته‌ای ایران بر بحران‌های منطقه گفت: تاثیرپذیری کشورهای منطقه از توافق هسته‌ای ایران بستگی به رویکردهای آنان دارد. از منظر ما این توافق‌نامه می‌تواند پشتیبان کشورهای منطقه باشد و ما آن را ظرفیتی برای دوستی بیشتر با کشورهای منطقه می‌دانیم.

لاریجانی با اشاره به اقدامات مداخله جویانه برخی کشورها در تحت تاثیر قرار گرفتن پرونده هسته‌ای ایران گفت: در حین و پس از توافق نامه هسته‌ای ایران با 1+5 برخی کشورها ایران‌هراسی دروغین راه انداختند و القا می کردند که این توافق‌نامه موجب حمله ایران می‌شود.

 

درواقع وقتی قاطبه دولت‌ها و کشورهای دنیا توافق هسته‌ای را عاملی در جهت افزایش مناسبات و تعامل کشورها با ایران و نیز ثبات امنیت در منطقه تلقی می‌کنند، برخی از مرتجعین عرب منطقه به پیش‌قراولی عربستان‌سعودی در تلاشند، این مسئله را عاملی برای خطرناک جلوه دادن ایران‌هسته‌ای نشان دهند و با این کار، شکاف و خلل مورد انتظار رژیم اشغال‌گرقدس را در صف امت اسلامی ایجاد کنند و یک‌صدایی ندای مبارزه با دشمنان اسلام را به تک‌صدایی و تفرقه مبدل کنند.

 

*نمی‌توان عنوان "شیطان بزرگ" را از آمریکا گرفت.

 

تشدید شیطنت کاخ‌سفید، از تحریم موشکی تا دشمن‌تراشی

 

دکترلاریجانی در واکنش به این پرسش که آیا امیدی به تغییر رفتار شیطان بزرگ وجود دارد گفت: بعید می‌دانم که بتوان مقام شیطان‌بزرگ را از آمریکا گرفت. رفتار و عملکرد آمریکایی‌ها با ایران به خوبی گواه این مساله است. مقام معظم رهبری تاکید کردند آمریکایی‌ها را آزمایش می‌کنیم. یکی از محل‌های آزمایش طرف آمریکایی عرصه هسته‌ای است.

 

وی با اشاره به دشمن‌سازی‌های کاخ‌سفید و هم‌پیمانان منطقه‌ای‌اش تصریح کرد: آمریکایی‌ها دنبال ساختن دشمن فرضی هستند ولی ایران اصلا موجود ترسناکی نیست. ایران حاضر است گرفتاری‌های برادران و کشورهای منطقه را مثل مشکل عراق در مبارزه با داعش، حل کند.

به دیگرسخن، بیانات بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران پیرامون شرارت کاخ‌سفید و این‌که آمریکا همواره "شیطان بزرگ" است با گذشت زمان و گسترش دامنه مداخله‌جویی‌ها و فتنه‌های جنگ‌افروزانه کاخ‌سفید با گذر زمان نمود بیشتری می‌یابد، موضوعی که از همان ابتدا در بینش نافذ و بصیر رهبر کبیر انقلاب کاملا مشهود بود.

 

تشدید شیطنت کاخ‌سفید، از تحریم موشکی تا دشمن‌تراشی

 

در سال‌های اخیر و در جریان مذاکرات هسته‌ای وهم‌چنین در دوران پسابرجام نیز شیطان بزرگ بودن آمریکا، با توجه به تحریم‌های سریالی دولت و کنگره؛ برای بسیاری از کسانی که چشم امید به ایجاد روابط با واشنگتن داشتند؛ به شکلی آشکار نمود عینی یافت و این عبارت رهبر معظم انقلاب را تاکید و صراحت بخشید که «ما دولت ایالات متّحده‌ی آمریکا را دولتی غیرقابل اعتماد میدانیم؛ دولتی خودبرتربین، دولتی غیرمنطقی و عهدشکن، دولتی که سخت در پنجه‌ی تصرّف و اقتدار شبکه‌ی صهیونیسم بین‌المللی قرار دارد و به‌خاطر رعایت خواسته‌ها و منافع نامشروع شبکه‌ی صهیونیستی بین‌المللی مجبورند با رژیم غاصب و جعلی اشغال‌کننده‌ی فلسطین مماشات کنند.»