نانسی پلوسی: توافق هسته‌ای ایران تاریخی و مهم بود

رهبر اقلیت کنگره آمریکا در مراسم حزب دموکرات با حضور رئیس جمهور این کشور، توافق با ایران را تاریخی توصیف و از مشارکت در به نتیجه رسیدن آن ابزار شادمانی کرد.

 

نانسی پلوسی در حالی که توافق با ایران را به شکلی مکتوب و رسمی در دست داشت، گفت: می خواستم این را به صورت مخفیانه به شما بدهم ولی اعضای حزب اصرار داشتند که این هدیه را در کنار هم به شما بدهیم. همانطور که می دانید، اعضای کنگره افتخارات و در عین حال فرصت های زیادی در اختیار داشتند.

 

وی افزود: برای ما جای خرسندی است که  فرصت داشتیم که با شما در توافق هسته ای با ایران، همکاری کنیم. از دیدگاه ما، این توافقی تاریخی بود و ما از نقش شما در رهبری این جریان بسیار خرسند هستیم. 

 

وی ادامه داد دیپلماسی شما کاملا با ورزیدگی بود، تیم (مذاکره کننده) شما، کابینه و دیگران بسیار عالی بودند، ما نیز افتخار می کنیم که بخشی از این بودیم. با وجود همه اینها، اعضای (حزب) ما این توافق را به دقت مطالعه و بررسی می کردند. آنها خود  نتیجه گیری کردند، خود قضاوت و در نهایت تصمیم گیری کردند. 

 

پلوسی در پایان گفت: گفت: از شما تشکر می کنیم که این افتخار فوق العاده استثنایی و فرصت تاریخی را به ما دادید تا شما را در رسمی شدن این توافق کمک کنیم. این را می دانیم که هفته گذشته، این توافق اجرایی شد، همکاران من نیز به شما در خصوص آزادی زندانیان تبریک می گویند.