کارگزارانی ها، یادگار امام را به سوی مخالفت با نظام می کشانند!

گروه سیاسی-دو روز از اعلام خبر رد  صلاحیت سید حسن خمینی در بررسی وضعیت کاندیداهای خبرگان رهبری می گذرد و تلاش ها برای ایجاد واکنش در سید حسن رو به فزونی گذاشته است. نقدهای پی در پی و هجمه به شورای نگهبان، بیشتر شده و نوک پیکان نقدها نیز به سوی آیت الله جنتی گرفته شده است.

به گزارش افکارخبر،در این میان رد صلاحیت سید حسن خمینی بیش از سایر رد صلاحیت شده ها (کاظم صدیقی، موسوی بجنوردی، مجید انصاری، مهدی طائب و...) حاشیه ساز بود. جریانی که وابستگی آن به کارگزاران محرز است در تلاش است تا سید حسن خمینی را به واکنش در برابر این رد صلاحیت مجاب کند. واکنشی که در صورت هیجانی بودن می تواند شرایط مطلوب موجود برای مشارکت مردم در انتخابات را به چالش بکشد.

نوه امام که از ماه ها قبل خود را برای شرکت در انتخابات خبرگان رهبری آماده می کرد و در این زمینه فعالیت های تبلیغاتی نیز تا حدودی انجام داد (با استفاده از رسانه های همسو) با عدم شرکت در آزمون ورودی خبرگان، عملا موجبات عدم احراز صلاحیت خود را فراهم کرد.

در این بین افرادی که در سال 78 و 88 زمینه سازی لازم برای بر هم زدن نظم عمومی و ماهیگیری از آب گل آلود را فراهم کرده بودند دوباره درست به کار شده و در حال زمینه سازی برای واکنش سید حسن و نتایج و رفتار مردم بعد از آن هستند. سایت کلمه از وب سایت های وابسته به فتنه گران سال 88 در گزارشی میدانی تلاش کرده است تا از زبان مردم رد صلاحیت سید حسن خمینی را ظلم به خاندان امام بخواند. این سایت با سیری جالب، از حصر میر حسین نیز یاد می کند و رد صلاحیت سید حسن را در ادامه حصر می خواند و نهایتا از مردم می خواهد تا در انتخابات شرکت نکنند.

سایت سهام نیوز که وابسته به مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی و از سران فتنه در حصر است؛ در مطلب با عنوان مهندسی انتخابات اینگونه وانمود کرده است که حذف سید حسن خمینی با هدف مدیریت خبرگان است. این سایت بدون ارایه مستنداتی برای ادعای خود می گوید که حسن خمینی می توانست در مجلس خبرگان وزنه ای بزرگ در برابر جریان اصولگرا باشد و با این استدلال سید حسن را از آن جریان اصلاحات و یا بهتر بگوییم ، کارگزاران، می داند.

در این میان واکنش آیت الله امجد به رد صلاحیت سید حسن خمینی نیز جالب بود و این رد صلاحیت را به سید حسن تبریک گفت. تنها نتیجه این اقدام را می توان زیر سوال بردن عملکرد شورای نگهبان دانست. آیت الله امجد نیز از رد صلاحیت شدگان انتخابات خبرگان رهبری است.

سید حسن خمینی روز گذشته و با انتشار خبر رد صلاحیتش در صفحه اجتماعی خود نوشت که دو روز دیگر درباره این مساله سخن خواهد گفت. روزنامه ها و سایت های جریان اصلاحات این خبر را در اولویت خود قرار دادند تا زمینه را برای هیجانی کردن فضای بعد از سخنان سید حسن فراهم کنند.

منش یادگار امام تا کنون ثابت کرده است که وی به دنبال موج سواری و سوء استفاده از احساسات مردم نیست. با این حال جریانی که میر حسین موسوی را در سال 88 به مقابله با نظام بر انگیختند و او را در ورطه اشوب انداختند امروز در تلاشند تا یادگار امام را به میدان رقابتهای ناسالم و مقابله با قانون بکشانند. زیرکی سید حسن خمینی بر کسی پوشیده نیست و همه امیدوارند که او از این آزمون نیز سربلند بیرون بیاید.