اعتراض به نیروی انتظامی برای بازداشت دانشجویان

گروه سیاسی-تعدادی از نمایندگان تهران در تذکری به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در خصوص عملکرد نیروی انتظامی در بازداشت 38 دانشجوی معترض به قرداد کرسنت مقابل وزارت نفت، اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار افکارخبر، 26 نماینده شامل غلامعلی حدادعادل، بیژن نوباوه وطن، احمد توکلی، سیدمحمود نبویان، فاطمه رهبر، علیرضا زاکانی، زهره طبیب‌زاده نوری، روح‌الله حسینیان، فاطمه آلیا، مهدی کوچک‌زاده، حمید رسایی، حسین طلا، الیاس نادران ، حسین نجابت، محمد دهقان،علی مطهری، علیرضا محجوب، علی‌اصغر زارعی‌،‌ محمد اسماعیل کوثری، مجتبی رحماندوست، سیدمسعود میرکاظمی، محمد سلیمانی، مهرداد بذرپاش، مرتضی آقاتهرانی، روح‌الله حسینیان، لاله افتخاری، در تذکر کتبی به وزیر کشور اعتراض خود را نسبت به برخورد شدید و دور از شأن نیروی انتظامی با دانشجویان معترض قراردادهای نفتی و دستگیری عده‌ای از آنان اعلام کردند.

 

روز گذشته جمعی از دانشجویان دانشگاههای تهران در اعتراض به قرارداد کرسنت و حیف و میل بیت المال در این قرار داد، مقابل وزارت نفت تجمع کردند که نیروری انتظامی ضمن برخورد با دانشجویان 38 نفر از آنان را بازداشت کرد.

احمد توکلی نماینده در ابتدای جلسه علنی امروز در تذکری شفاهی  خطاب به لاریجانی گفت: انتظار می‌رفت شما درباره تجمعات صورت گرفته در مقابل وزارت نفت و نحوه برخورد با این افراد تذکری دهید، دانشجویان در اعتراض به قراردادهای جدیدنفتی مقابل وزارت نفت تجمع کردند، البته من قبول دارم باید برای این تجمع مجوزی اخذ می‌کردند که متأسفانه این اقدام صورت نگرفت، ولی اهمیت قرارداد نفتی به حدی بالاست که اگر ده‌ها تظاهرات سراسری برای آن انجام شود، باز هم کافی نیست.

وی همچنین با اشاره به دستگیری 38 دانشجو مقابل وزارت نفت گفت: روز گذشته 34 نفر از این دانشجویان آزاد شدند اما هنوز تکلیف 4 نفر از آنها مشخص نیست، لذا از شما درخواست دارم به عنوان نماینده ملت ایران کمک کنید تا این افراد به زودی آزاد شوند چرا که اهمیت این قراردادها در اقتصاد همچون برجام در سیاست است.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر توکلی گفت: شما نظری دارید و نسبت به بندهای این قرارداد معترض هستید، بدون شک رفع آن، راه‌حل‌هایی دارد و با تظاهرات نمی‌توان قرارداد تنظیم کرد.