ارتش درگذشت سرلشکر سلیمی را تسلیت گفت

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه ای درگذشت امیر سرافراز و خستگی ناپذیر، سرلشکر محمد سلیمی، فرمانده سابق کل ارتش را محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا  و ملت شریف ایران تسلیت گفت.

در این اطلاعیه آمده است:

سرلشکر محمد سلیمی، فرماندهی مقتدر، انسانی وارسته و مدیری با اخلاق بود که پس از سالها مجاهدت مخلصانه و مومنانه به لقاالله پیوست.

آن امیر سرافراز و ولایت مدار ارتش از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس با تبعیت و ترویج و تبیین افکار و اندیشه های نورانی بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی)؛ همواره منشأ خدمات و برکات ارزشمندی در جهت ارتقای توانمندی دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارتش سرافراز مان بوده است.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: همراهی مومنانه و عاشقانه با رهبر معظم انقلاب اسلامی، عزم و اراده و جدیت در اجرای مطلوب مأموریت های محوله از سوی فرماندهی معظم کل قوا و همچنین اخلاق حسنه و مدیریت جهادی و تلاش در تقویت اتحاد آحاد نیروهای مسلح و در عین حال تواضع و فروتنی از جمله خصیصه های زبانزد آن فرمانده ولایی بود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: مجاهدت های خستگی ناپذیر آن امیر دلاور و با صلابت ارتش اسلام در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایجاد تشکل های مذهبی در ارتش، مبارزه با عناصر ضد انقلاب و نقش موثر در شکل گیری گروه جنگ های نامنظم شهید چمران، پذیرش مسئولیت های خطیر وزارت دفاع در دوران دفاع مقدس و فرماندهی کل ارتش و در نهایت مشاورت فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش؛ فرازهایی از خدمات شایسته ایشان است.         

در خاتمه این اطلاعیه آمده است: ارتش جمهوری اسلامی ایران، فقدان امیر سرلشکر محمد سلیمی، فرمانده سابق کل ارتش را محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا، ملت شریف ایران، خانواده معظم ایشان و فرماندهان و آحاد رزمندگان دلاور نیروهای مسلح و غیور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفته و از خداوند منان برای آن فرمانده مخلص و مجاهد فی سبیل الله علو درجات را مسئلت می نماید.