ولایتی عازم مسکو شد

علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلح نظام به دعوت لئونید پتروویچ ریشوت نیکوف رئیس انستیتو تحقیقات استراتژیک روسیه، صبح امروز تهران را به مقصد مسکو ترک کرد.

 

وی پیش از این سفر در فرودگاه امام خمینی (ره) با اشاره به همکاری های راهبردی ایران و روسیه گفت: طی این سفر همچنین با مقامات بلند پایه فدراسیون روسیه ملاقات هایی خواهم داشت.

 
وی با بیان اینکه این سفر 4 روزه در راستای تحقق سیاست های راهبردی مقام معظم رهبری انجام می شود گفت: در این سفر علاوه بر سلسله گفتگوهایی که با مجموعه محققان مرکز تحقیقات استراتژیک روسیه داریم، با مقامات بلند پایه این کشور در حوزه های اجرایی ،قانون گذاری و امنیتی ملاقات هایی خواهیم داشت.

 

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: ایران و روسیه به عنوان دو کشور تعیین کننده در منطقه و تاثیرگذار در صحنه بین المللی می توانند نقشی بسیار سازنده در ایجاد صلح و محیط مناسب برای تعاملات بین المللی ایجاد کنند.

 

ولایتی با اشاره به اینکه رابطه جمهوری اسلامی ایران و روسیه در تاریخ ایران بی سابقه،‌ جامع ،‌ همه جانبه و راهبردی است گفت: رابطه دوجانبه ما به گونه ای پیش رفته است که با روسیه همکاری هایی در ساخت راکتور هسته ای بوشهر و همچنین در زمینه نوسازی سیستم دفاعی و منطقه ای داشته ایم.

 

وی با اشاره به اینکه ایران و روسیه در سوریه همکاری نزدیک دارند و ائتلاف چهارگانه روسیه ،‌ ایران، سوریه و عراق تشکیل شده است افزود:  ایران و روسیه رکن اساسی همکاری های منطقه ای هستند.

 

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص نظام با اشاره به اینکه روسیه عضو اصلی شانگهای است افزود: روسیه و چین خواهان عضویت کامل ایران در شانگهای هستند.