آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: دولت آمریکا روز دوشنبه از قاضی منهتن خواست اتهامات علیه یک مرد ایرانی را به عنوان بخشی از موافقتنامه مبادله زندانیان بین تهران و واشنگتن لغو کند.

 
جان کرونان، دستیار دادستان آمریکا به کوین کستل، قاضی فدرال این کشور گفت اتهامات علیه علیرضا گودرزی باید به عنوان بخشی از موافقتنامه ای منحصر به فرد که مربوط به گذشته است و منجر به آزادی زندانیان آمریکایی در ایران شد ، کنار گذاشته شود.
 
گودرزی، 31 ساله اکتبر، سال 2012 به دست مقامات مالزی به اتهام تلاش برای خرید قطعنامه نظامی بازداشت شد. باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، ماه گذشته شش زندانی ایرانی- آمریکایی و یک ایرانی را که درحال سپری کردن دوره محکومیت خود یا منتظر محاکمه در آمریکا بودند، عفو کرد. 
 
براساس موافقتنامه مبادله زندانیان تهران و واشینگتن همچنین لغو اتهامات علیه 14 ایرانی ازجمله گودرزی درخواست شده است.
 
کرونان در نامه ای به این قاضی نوشت هیچ انتظار واقع بینانه وجود ندارد که آمریکا بتواند در آینده گودرزی را بازداشت، و به این کشور ( آمریکا ) بازگرداند زیرا هیچ امیدی به مشخص شدن جای او وجود ندارد.
 
وی همچنین متذکر شد هیچکدام از افرادی که عفو شده اند متهم به تروریسم یا جرائم خشونت آمیز نبوده اند.
 
کرونان آزادی آنها را بخشی از موافقتنامه ای منحصر به فرد و مربوط به گذشته دانست که منجر به آزادی زندانیان آمریکایی در ایران شد.
 
وی گفت: دولت آمریکا این مسئله را برای ایران روشن کرده است که مبادله زندانیان بر عملکرد وزارت دادگستری آمریکا برای رسیدگی به پرونده های دیگر ازجمله پرونده های مربوط به ایرانی‌ها تاثیر نخواهد داشت.