اشتاین‌مایر امشب در تهران/رایزنی با همتای ایرانی

فرانک والتر اشتاین‌‌‌مایر وزیر خارجه آلمان به منظور رایزنی و گفت‌وگو با مقامات کشورمان امشب (سه‌شنبه) وارد تهران می‌شود.

وزیر خارجه آلمان را که در این سفر یک هیأت تجاری همراهی می‌کند، قرار است ضمن دیدار و گفت‌وگو با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود با دیگر مقامات کشورمان از جمله رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی ملاقات و درباره مناسبات دوجانبه تهران و برلین و همچنین اوضاع منطقه و عرصه بین‌الملل به رایزنی بپردازد.

آنگونه که پیش از این اعلام شده، اشتاین مایر قرار است پس از تهران به ریاض سفر کند.

وزیر خارجه آلمان فردا (چهارشنبه) با مقامات ایرانی دیدار و پس از آن راهی عربستان خواهد شد.

آلمان از جمله کشورهایی است که پس از تحولات اخیر در مناسبات تهران و ریاض آمادگی خود را برای میانجیگری در این زمینه اعلام کرده بود.

مارتین شفر سخنگوی وزارت خارجه آلمان اخیراً درباره سفر اشتاین مایر گفته بود: هدف از این سفر به جمهوری اسلامی ایران و عربستان، پیشبرد مذاکرات صلح سوریه از طریق یافتن یک راه‌حل سیاسی و پایان دادن به جنگ در این کشور است.

اشتاین‌‌مایر نیز در گفت‌وگو با روزنامه ولت عنوان کرده بود: «اکنون با توجه به منافع خود باید تمام تلاش خود را بکنیم که تنش‌ها را بی‌وقفه متوقف و از توانایی‌های خود استفاده کنیم که راه‌های گفت‌وگو را ایجاد و به اعتماد‌سازی بپردازیم. هرگونه تنش‌جدیدی بین تهران و ریاض اوضاع را تشدید می‌کند و هر گونه تلاش برای دستیابی به راه حل در منطقه را دشوارتر می‌کند.»

به گزارش فارش، اشتاین‌مایر پس از توافق وین (برجام) ۲۵ مهر ماه به تهران سفر و ضمن رایزنی با مقامات کشورمان در نشست مقدماتی کنفرانس امنیتی مونیخ حضور یافت.