سفر بدون مجوز 2 نفر به همراه لاریجانی به خارج/ اشتهای مقامات دولتی برای رفتن به اروپا

گروه سیاسی-حسن کامران نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارخبر با اشاره به جلسات اخیر کمیته نظارت بر سفرهای خارجی مقامات و مسئولان گفت: متاسفانه پس از رفت و آمدهای اروپائیها به ایران، اشتهای مقامات و مسئولین ایرانی برای سفر به خارج بیشتر شده و وزارت خارجه گاه و بیگاه شریک دستگاههای دیگر در رفتن به خارج می گردد.

وی افزود: از طرفی برخی دستگاهها کلک می زنند و با پوشش بخش خصوصی به سفر می روند و دلار نوش جان می کنند.

نماینده ناظر مجلس در کمیته نظارت بر سفرهای خارجی مقامات و مسئولان گفت: علی لاریجانی رئیس مجلس اخیرا در سفر به خارج 2 نفر را بدون اجازه کمیته مذکور به سفر برد. حرف ما این است که اگر مجلس خود قانون را اجرا نکند، تالی فاسد دارد.

کامران با بیان اینکه چند وقت پیش نیز بدون اجازه کمیته نظارت بر سفرهای خارجی مقامات و مسئولان اینگونه سفرها صورت گرفته بود، افزود: مسئولین وزارت جهاد کشاورزی چندی پیش برای سمینار یونجه به اسپانیا تقاضای سفر کرده بود.

وی با تاکید بر اینکه اینا همه ضد سیاست اقتصاد مقاومتی است و مسئولان فقط شعار می دهند، خاطرنشان کرد: تا حاکمان بر خود سخت نگیرند اقتصاد مقاومتی رخ نمی دهد. مسئولین حاضر نیستند حتی یک چراغ خود را خاموش کنند. یک میوه خود را حذف کنند و یا یک سفر خود را کم کنند.

نماینده اصفهان در مجلس  با اشاره به ساده زیستی امام راحل و مقام معظم رهبری افزود: زندگی اما (ره) قبل از پیروزی انقلاب و بعد از آن هیچ تغییری نکرد. مقام معظم رهبری هم ساده زیست هستند که باید الگوی مسئولین قرار گیرد.

کامران اضافه کرد: این روزها بازار سفرهای خارجی رونق دارد و کلیه هزینه های این سفرها از بیت المال تامین می شود.