جهانگیری: دستاوردهای دوران تحریم را نادیده نمی گیریم

اسحاق جهانگیری بعد از ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی گنو در بندرعباس، کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران در طول ۳۷ سال گذشته را کارنامه درخشانی دانست و عنوان کرد: انقلاب اسلامی در بخش استقلال اقتصادی دستاوردهای بزرگی را برای کشور داشته است و نیروهای جوان و تحصیل کرده ایران در هر دوره ای نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند.

وی با اشاره به پیشرفت های به دست آمده در ساخت نیروگاه در کشور، افزود: در گذشته تجهیزات و تکنولوژی ساخت نیروگاه های تولید برق را از خارج وارد می کردیم اما امروز شاهد هستیم تمامی مراحل ساخت و نصب و راه اندازی و بهره برداری نیروگاه گنو در بندرعباس و همچنین دیگر نیروگاه های کشور توسط متخصصان و مهندسین داخلی انجام می شود.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: دستیابی به توانایی تولید و احداث نیروگاه در کشور از دستاوردهای بسیار بزرگ است و علاوه بر آن امروز کشور ما به ۴۰ کشور دنیا تجهیزات برق و نیروگاهی را صادر می کند.

جهانگیری با بیان اینکه کشور ما بخشی از توانمندی های خود را در دوران تحریم به دست آورده است، تصریح کرد: عده ای در کشور پمپاژ می کنند که در دوران پساتحریم قرار است دستاوردهایی که در دوران تحریم به دست آورده ایم، نادیده گرفته شود در حالی که ما با تمام قدرت از این دستاوردها حراست خواهیم کرد.

وی اهداف ایران از مذاکرات هسته ای را حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای ملت ایران و برداشته شدن تحریم های ظالمانه برشمرد و بیان داشت: ملت ایران پیروزی بزرگی را در این مذاکرات به دست آورد و موفق شدیم تمامی مراکز هسته ای خود را حفظ کنیم و در کنار آن برای اولین بار حقوق هسته ای یک کشور در مصوبه شورای امنیت سازمان ملل به رسمیت شناخته شد و دیگر قطعنامه های این شورا علیه ایران نیز لغو شد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه امروز کشورهای مختلف برای کار کردن با ایران از یکدیگر سبقت می گیرند، اظهار داشت: سیاست های اقتصاد مقاومتی درون زا و برون گراست یعنی اینکه ضمن به کارگیری تمامی ظرفیت های داخلی باید با دنیا نیز تعامل داشته و همکاری های مشترک داشته باشیم و در دهه چهارم انفلاب اسلامی با لغو تحریم ها و تکیه بر ظرفیت های داخلی می توانیم گام های بلندی برداریم.

جهانگیری با اشاره به پیش بینی رشد مستمر و پایدار و ایجاد اشتغال مولد در برنامه ششم توسعه بر لزوم شجاعت در تصمیم گیری و ریسک پذیری مدیران تاکید کرد و گفت: مدیران کشور نباید بترسند و باید تصمیمات شجاعانه اتخاذ کنند اما متاسفانه عده ای در کشور همواره به دنبال خالی کردن دل مدیران هستند و در دوره های مختلف منتقد حرفه بوده اند و به این افتخار می کنند که همیشه فقط منتقد بوده اند.

وی با اشاره به لزوم توسعه صنعت تولید برق در کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به سرمایه گذاری های بزرگی که قرار است در کشور صورت گیرد، سالانه باید پنج هزار مگاوات برق جدید وارد مدار شود.

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت ها و استعدادهای استان هرمزگان این استان را از کانون های اصلی توسعه ایران دانست و عنوان کرد: وجود صنایع فولاد، آلومینیوم و پتروشیمی و همچنین طرح های در حال اجرای پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین و مهمترین طرح صنعتی کشور و برنامه توسعه سواحل مکران از ظرفیت ها و برنامه های مهم برای توسعه بیشتر استان هرمزگان است.