برنامه ششم اولین دستور کار مجلس دهم/ برنامه بدون ساختار و هدف

گروه سیاسی-موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد، ‌مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس در گفتگو با خبرنگار افکارخبر با بیان اینکه مجلس قبل از عید به بررسی لایحه بودجه سال آینده می پردازد، گفت: عملا مجلس فرصت بررسی هیچ طرح و یا لایحه ای دیگر را نخواهد داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه مجلس قبل از عید فرصت نمی کند کل لایحه بودجه را بررسی کند، پس بودجه دو دوازدهم تصویب خواهد شد تا دولت برای ماههای فروردین و اردیبهشت مشکلی برای دخل و خرج نداشته باشد و بقیه لایحه بودجه در جلسات بعد از عید بررسی خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: مجلس نهم تا ششم خرداد سال آینده جلسه خواهد داشت و بعد از آن مجلس دهم تشکیل می شود. بنابراین مجلس در فرصت اندک بعد از عید فقط فرصت دارد تا بقیه لایحه بودجه را به تصویب برساند و عملا فرصتی برای بررسی و تصویب برنامه ششم توسعه کشور را ندارد.

ثروتی تصریح کرد: لایحه برنامه ششم توسعه باید در مجلس دهم بررسی شود و در واقع این لایحه اولین و مهمترین دستور کار مجلس دهم در روزهای نخست فعالیت خواهد بود.

 وی با بیان اینکه به همین دلیل برنامه پنجم توسعه یک سال تمدید خواهد شد، افزود: لایحه برنامه ششم که توسط دولت به مجلس داده شده مورد انتقاد نمایندگان است چرا که برخی نمایندگان معتقدند در حد برنامه نیست و فقط چند احکام به مجلس تحویل داده شد.

نماینده بجنورد، ‌مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس اضافه کرد: این لایحه وضعیت خوبی ندارد چرا که نه هدف دارد و نه ساختار مناسب.