تحریم ایران مانع صدور انقلاب نشد

«ظفر‌الله‌خان‌ جمالی» نخست وزیر اسبق پاکستان اظهار داشت: انقلاب اسلامی تأثیرات مثبت زیادی بر کشورهای اسلامی به ویژه پاکستان داشت.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران توطئه‌های غرب علیه مسلمانان را خنثی و به استعمار فکری کشورهای منطقه پایان داد.

جمالی گفت: تلاش‌های شبانه‌روزی امام‌خمینی(ره) برای حفظ اسلام و پایان دادن به دولت پادشاهی، برای اولین بار شخصیتی دینی و سیاسی را که در هر دو زمینه موفق بود به جهانیان معرفی کرد.

ظفرالله‌خان جمالی اظهار داشت: امام خمینی(ره) شخصیتی است که اثر تربیتی ایشان تا نسل امروز باقی مانده و تا قرن‌ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: دوست و دشمن انقلاب اسلامی را پذیرفته‌اند و برداشته شدن تحریم‌های ایران به منزله اعتراف به شکست در برابر انقلاب می‌باشد.

جمالی تأکید کرد: غرب سرانجام متوجه شد که با تحریم اقتصادی، محروم کردن جوانان ایرانی از تحصیل در دانشگاه‌های معتبر و مانع تراشی برای پیشرفت علمی ایران نمی‌تواند از صدور انقلاب اسلامی به کشورهای دیگر جلوگیری کند.

نخست وزیر سابق پاکستان تصریح کرد: انقلاب اسلامی با معرفی اسلام واقعی به جامعه جهانی تلاش‌های غربی برای بدنام کردن مسلمانان به کمک تروریست‌هایی چون داعش را خنثی کرده است.

وی افزود: زمانی که مردم پاکستان از سیل ویرانگر دچار آسیب شدند رهبر انقلاب اسلامی ایران در خطبه‌های نماز جمعه با چشمانی اشکبار با مردم این کشور ابراز همدردی کردند که نشانه توجه ایشان به این موضوع و نزدیکی مردم دو کشور به یکدیگر است.

ظفر‌الله‌خان‌جمالی گفت: بر خلاف آنچه تبلیغ می‌شود ایران بعد از انقلاب پیشرفت زیادی کرده و با وجود مشکلات زیاد و تحریم‌ها توانسته روابط خوبی با کشورهای همسایه به ویژه پاکستان برقرار کند و این مناسبات ادامه خواهد داشت.