فشار گروه‌های آمریکایی به کری برای آزادی نمازی

چند گروه آمریکایی - ایرانی در آمریکا در نامه‌ای به جان کری، وزیر خارجه آمریکا از او خواسته‌اند برای آزادی «سیامک نمازی»، تبعه آمریکا که مطابق ادعاها در ایران بازداشت شده، تلاش کند. 

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز در روز دوشنبه، این گروه‌ها در این نامه که جمعه به آقای کری تحویل شده ادعا کرده‌اند ادله‌ای برای توجیه بازداشت سیامک نمازی در ایران وجود ندارد.

شورای ملی ایران - آمریکا (نیاک)، اتحادیه روابط عمومی آمریکایی‌های ایرانی‌تبار و گروه‌های دیگر این نامه را امضا کرده‌اند.

سام وربرگ، مسئول امور رسانه‌ای دفتر امور ایرانیان در وزارت امور خارجه آمریکا، در ایمیلی به خبرگزاری رویترز گفت: «دولت آمریکا به نمایندگی از شهروندان این کشور که در سرتاسر دنیا بازداشت‌ شده‌اند و نیازمند کمک ما هستند، هر کاری انجام می‌دهد و این روند را ادامه خواهد داد.»

پیش از این پالیتیکو گزارش داده بود که واشنگتن در تلاش است تا یک تبعه دیگر آمریکا به نام «سیامک نمازی» را که به ادعای رسانه‌های غربی در ایران بازداشت شده، آزاد کند. 

پالیتکو نمازی را فردی توصیف کرده که «با بسیاری از خودی‌های سیاست خارجی در واشنگتن ارتباط دارد.»

نامه گروه‌های ایرانی - آمریکایی به کری سه هفته بعد از توافقی بین ایران و آمریکا برای مبادله زندانیان دو کشور نوشته شده است.