اسرائیل پس از انقلاب حتی بر یک گروه کوچک نیز پیروز نشد

 سردار حسین سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران با حضور در کنگره بین المللی هم اندیشی مهمانان خارجی سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان گفت: انقلاب اسلامی پیامدهایی تعیین کننده بر تغییر نقشه ژئوپولتیک جهان داشت.

وی افزود: انقلاب اسلامی نقطه تلاقی اندیشه و آرمان امام خمینی و واقعیت های تلخی بود که طی ده ها سال پیش از آن بر دنیای مستضعفین جاری بود.

این مقام ارشد سپاه تاکید کرد: دغدغه امام و آرزوی او فراتر از ایران و حتی اسلام بود، آرزوی امام رهایی بشر از جهالت بود. انقلاب اسلامی در جستحوی گشودن راهی برای سعادت همه مردم و تحقق حریت کرامت، منزلت و شأن انسان آنگونه که قرآن می گوید بود.

سردار سلامی با بیان اینکه انقلاب امام، تجدید حیات کرامت و شرافت انسانیت و اسلام بود، گفت: امام تاریخ متراکم تحقیر ملت ها، غارت ثروتها و استثمار آنها از سوی قدرتهای استکباری را دیده بود و یا از منظر تاریخ درک کرده بود.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران افزود: انگلیس طی جنگ جهانی دوم،400 هزار مسلمان شبه قاره را در راستای اهداف خود به کار گرفت و همگی را قربانی کرد. تمام نظام های دیکتاتوری حاضر در جهان اسلام محصول طراحی های کشورهای استعمارگر هستند.

وی افزود: استعمارگران با قرارداد سایس پیکو، دنیای عرب را تکه تکه کردند، و یا در سال ١٩١٧ با اعلامیه بالفور بذر صهیونیسم را در منطقه کاشتند. طی این سالها و بر اثر اقدامات استعمارگران هویت ملت های اسلامی تحت هجمه شدید قرار گرفت.

سردار سلامی همچنین گفت: امام در عصر تسلط قدرتهای بزرگ آمریکا و شوروی، با یک حرکت و انقلاب اعجاب برانگیز بر بزرگترین قدرت استراتژیک غرب و جهان یعنی آمریکا غلبه کرد.

وی افزود: در دوران جنگ آنچنان تحت تحریم ما را قرار دادند که حتی می گفتند سیم خاردار کاربرد دوگانه داشت، اما رهبری امام از ما ملتی شکست ناپذیر ایجاد کرد، ما توانستیم اراده خود را بر نظام سلطه تحمیل کنیم. در دوران بعد، ما شدیدا تحت تحریم قرار گرفتیم و ما را در انزوا قرار دادند، راهبرد آنها این بود که ایران بایست در حصر اقتصادی قرار بگیرد. در همین دوران نیز ما از ملتهای مسلمان، همچون بوسنی و فلسطین حمایت می کردیم.

جانشین فرمانده سپاه همچنین گفت: اسرائیل پس از انقلاب حتی یک پیروزی بر یک گروه کوچک نیز به دست نیاورد. پس از انقلاب مسلمانان و مستضعفان عالم تکیه گاهی بزرگ به دست آوردند. استکبار پس از ناامیدی از جنگ و محاصره اقتصادی به تهاجم فرهنگی روی آورد، اما باز هم نتوانستند کاری به پیش ببرند پس از دیدن پیشرفت علمی ما، دانشمندان ما را در خیابان های تهران ترور کردند اما طرفی نبستند.

سردار سلامی تاکید کرد: در همه این دوران ایران همچنان به پیشرفت خود و حمایت از ملت‌های مظلوم ادامه داده است. امام به ما آموخت هیچ بن بستی وجود ندارد. چرا آمریکا در هیروشیما و ناکازاکی بمب اتمی می اندازد اما ما نمی توانیم انرژی صلح آمیز هسته ای داشته باشیم. برای آرمانهای امام هزینه های بزرگی داده ایم، ما چند روز پیش یک ژنرال بلندمرتبه را در راه دفاع از ملت سوریه تشییع کردیم.