حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد بعدازظهر امروز در جمع مردم مومن، ولایی و شهید پرور بخش قلعه شهرستان ری ضمن تبریک سی و هشتمین بهار انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: ایران که روز تحت سلطه استعمار بود امروز به یک قدرت بی‌بدیل در منطقه تبدیل شده است.

وی گفت: امروز ایران اسلامی نقش موثری در تمام معادلات جهان دارد و موضوعات منطقه بدون حضور ایران اسلامی حل نمی‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از حضور حماسی و دشمن شکن ملت غیور ایران اسلامی در یوم‌الله 22 بهمن عنوان کرد: حضور میلیونی و حماسی آحاد و اقشار مختلف جامعه خنثی کننده توطئه‌های دشمنان و بیمه کننده انقلاب اسلامی است.

وی بیان داشت: خلق حماسه‌ای ماندگار در یوم‌الله 22 بهمن توسط ملت غیور ایران اسلامی پاسخی کوبنده به تمام توطئه‌های شوم دشمنان اسلام و انقلاب برای ایجاد فاصله بین مردم و دولت بود.

ابوترابی‌فرد با بیان این‌که امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار سیاسی و دفاعی است، گفت: امروز ایران اسلامی با اقتدار در قله رفیع استقلال سیاسی قرار دارد و این مهم را مقتدرانه در جهان به اثبات رسانده است.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم، ولایت فقیه را یکی از مهم‌ترین مولفه‌های رسیدن به استقلال سیاسی دانست و گفت: انقلاب اسلامی به برکت ولایت فقیه به پیروزی رسید و پس از امام خمینی (ره) امروز خلف صالح ایشان امام خامنه‌ای با درایت و هوشیاری کشتی انقلاب اسلامی را هدایت می‌کنند.

وی توکل به خداوند متعال، اقتدار، شجاعت، شهامت، بی‌اعتنایی به دنیا، بصیرت، هوشمندی و ... را از ویژگی‌های بارز امام خامنه‌ای برشمرد و تاکید کرد: شخصیت‌های استثنایی و با تقوا،‌ نعمت گرانقدر در زمان پیروزی نهضت اسلامی و سال‌های نخستین انقلاب امام خمینی (ره) و امروز خلف صالح امام خمینی (ره)، امام خامنه‌ای است. فردی بصیر، شجاع و هوشمند و با درایت و تدبیر است با درایت و هوشمندی سبب ارتقاء و پیشرفت‌های روز افزون انقلاب اسلامی شده‌اند.

ابوترابی‌فرد بیان داشت: رهبر فرزانه انقلاب در طول این سالیان با درایت و تدبیر نقشه‌های شوم دشمنان اسلام و انقلاب را نقش بر آب کردند و این یعنی استقلال سیاسی، این سرمایه مهمی که دشمنان اجازه نمی‌دهند خیلی از کشورها داشته باشند که امروز ایران اسلامی به‌واسطه نعمت ولایت فقیه از آن برخوردار است و آن را در جهان تثبیت و نهادینه کرده است.

وی پیشرفت‌های علمی را نیز از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: ایران که روزی از داشتن حداقل‌ها هم محروم بود، علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه دشمنان اسلام و انقلاب روز  به روز پله‌های پیشرفت و ترقی را پیمود و امروز جایگاه والایی در حوزه تولید علم دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: امروز معدل سن دانشمندان ایران اسلامی 26 سال است و دانشمندان جوان هسته‌ای ایران اسلامی در کلوپ هسته‌ای جهان قرار گرفتند و دنیا ایران را به‌عنوان کشوری هسته‌ای می‌شناسد.

ایمان قربانی بخشدار قلعه‌نو، حجت‌الاسلام سید حمد حسن ابوترابی‌فرد را در این آیین همراهی می‌کرد.