پرونده  "PMD " جمهوری اسلامی ایران بسته شده و همچنان ادعاهای رسانه‌های غربی ضد کشورمان ادامه دارد و این رسانه ها اهداف خاصی را دنبال می‌کنند.

جالب است که جنگ روانی رسانه‌ها و مقامات غربی در ماه‌های اخیر به شکل‌های مختلفی بروز یافته و ایران به طرق مختلف به عنوان متهم در این رسانه‌ها معرفی می‌شود.  اخیرا ادعایی از سوی یکی از پایگا‌ه‌های رسانه‌ای آمریکایی با نام " دیلی بیست" مطرح شده که در آن جمهوری اسلامی ایران به پشتیبانی از کره شمالی متهم گردیده است و این موضوع جای تامل دارد.

** بازخوانی ادعای "دیلی بیست"

پایگاه آمریکایی " دیلی بیست"  در گزارشی با اشاره به آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی، عنوان داشت: به طور قطع ایران هزینه پیشرفت‌های کره شمالی را پرداخت کرده و شاید به همین دلیل است که در ماه‌های آینده آمریکا باید به دنبال شواهدی مربوط به فروش موشکی جدید به ایران باشد.

 

آیا کره شمالی به ایران

 

"لری نیچ" از اعضای مرکز مطالعات استراتژیک و بین الملل ایالات متحده آمریکا به کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان گفت: بیش از 2، 3 میلیارد دلار در سال از سوی ایران به کره شمالی به عنوان  همکاری بین دو کشور پرداخت می‌شود.

 

ایالات متحده آمریکا و رسانه های وابسته به آن به دنبال این هستند تا با جنگ روانی گسترده علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای و برنامه موشکی کشورمان استراتژی‌های کلان خود را پیش ببرند که تاکنون موفق نبوده‌اند.

** خودکفایی نیروهای مسلح در ساخت انواع تجهیزات نظامی

جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در برنامه‌های نظامی متعارف خود همچون ساخت ادوات و تجهیزات پیشرفته به خودکفایی رسیده  و امروز هرآنچه که نیاز داشته باشد، نهادهای پشتیبان نیروهای مسلح همچون وزارت دفاع و سازمان‌های خودکفایی ستاد کل و ارتش و سپاه آن‌ها را خواهند ساخت.

رسانه‌های وابسته به ایالات متحده سعی می‌کنند برنامه موشکی متعارف جمهوری اسلامی ایران را خلاف قانون جلوه دهند و با برخی ادعای خریدها پیوند بزنند؛ حال آنکه خودشان هزاران بمب اتمی در اختیار دارند و در جنگ علیه ژاپن استفاده کردند و ده‌ها هزار نفر را به کام مرگ کشاندند.

جمهوری  اسلامی  ایران اعلام کرده که  "بمب اتم" در  "دکترین نظامی" نیروهای مسلح هیچ جایگاهی ندارد و لذا ادعای پایگاه آمریکایی  "دیلی بیست"  جای سوال دارد و همچون سایر ادعای رسانه های و مقامات غربی قابل استناد نیست.

**ایران نیازی به خرید موشک بالستیک از کره شمالی ندارد

علاوه بر این ایران در ساخت انواع موشک‌های بالستیک توانمند بوده و نیازی به خرید موشک از کره شمالی ندارد؛ چرا که تاکنون موشک‌های کلاس "شهاب"، "سجیل" و "عماد" و ...  را ساخته و این موشک‌ها توانمندی‌هایی دارند که ایجاد بازدارندگی از حملات دشمنان خواهند کرد.

 

آیا کره شمالی به ایران

 

برنامه موشکی جمهوری اسلامی صرفا برپایه دفاع طراحی شده و ایران تاکنون به هیچ کشوری حمله نظامی نکرده و این در حالیست که برخی کشورهای مدعی همچون ایالات متحده آمریکا و عربستان هم به دنبال "بمب اتم" بوده و هم به کشورهای منطقه تجاوز نظامی کرده‌اند.

 

**دکترین نظامی ایران چگونه است؟

 

امیر سرتیپ "احمد رضا پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش در این زمینه عنوان داشت :  دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران دفاعی بوده و مبتنی بر تجاوز و تعدی نیست و ما تلاش می‌کنیم تا قابلیت‌های خود را در همه زمینه‌ها ارتقا دهیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: عراق که کشوری دوست و همسایه است اگر درخواست کمک کند،  کمک مستشاری برای مقابله با تروریست‌ها ارائه خواهیم کرد اما به هیچ کشوری تعدی و تجاوز نمی‌کنیم و همواره حاکمیت کشورها برای ما محترم است.

 

در گزارش پنتاگون درباره استراتژی نظامی ایران آمده است:  "راهبرد نظامی ایران دفاعی است و برای بازدارندگی از حملات، دوام در برابر هجوم اولیه، تلافی علیه یک نیروی متجاوز و پیشبرد مصرانه راه حل‌های دیپلماتیک طراحی شده است.

 

 

**جمهوری اسلامی ایران در دکترین‌های کلان دفاعی خود جایگاهی برای بمب اتم پیش‌بینی نکرده و نخواهد کرد

علاوه بر این باید یادآور شد جمهوری اسلامی ایران در دکترین‌های کلان دفاعی خود جایگاهی برای بمب اتم پیش‌بینی نکرده و نخواهد کرد و لذا سخنان مقامات ایالات متحده آمریکا و رسانه های این کشور مستند نیست.

 

رژیم صهیونیستی در شهر "دیمونا"  نیروگاهی فعال دارد که ده‌ها کلاهک اتمی را به کمک غرب و خصوصا فرانسه از سال 1970 میلادی ساخته و پرداخته و به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی ایران بافعالیت‌های صلح ‌آمیز هسته‌ای بسیار کم خطرتر از اسرائیلی است که بیش از 200 کلاهک اتمی دارد.

 

در اوایل ماه‌های سال جاری نیز یکی دیگر از رسانه‌های غربی، جمهوری اسلامی ایران را به وارد کردن قطعات موشکی از کره شمالی متهم کرده بود که در آن زمان هم در اثناء مذاکرات آنها به دنبال ایجاد هجمه  علیه جمهوری اسلامی ایران بودند و این ادعا هیچ‌گاه تایید نشد.

 

در مجموع به دلیل توانمندی ایران در ساخت موشک بالستیک و مخالفت جدی با بمب اتم به عنوان عامل کشتار انسان‌ها و دفاعی بودن دکترین نظامی‌اش ، همانطور که بارها مقامات نظامی کشورمان گفتند، نیازی به  "بمب اتم" ندارد و موشک‌هایی با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای تهیه نکرده است و لذا ادعای "دیلی بیست" جنگ روانی و خلاف واقعیت است.