فرمایشات امام، رهبری و قانون نصب العین کاندیداها باشد/ ضرورت پرهیز از تخریب

گروه سیاسی-جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارخبر با اشاره به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که در هفتم اسفند برگزار می شود، گفت: تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان آغاز شده و ظرف چند روز آینده هم تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی  آغاز می شود و فعالیت های انتخابات بیشتر و جنب و جوش مردم و کاندیداها هم افزایش می یابد.

وی با تاکید بر اینکه باید قانون در همه مراحل انتخابات بخصوص تبلیغات انتخاباتی رعایت گردد، افزود: امام راحل همواره بر قانون و قانونگرایی تاکید داشتند. همچنین مقام معظم رهبری هم بارها در این زمینه توصیه و رهنمودهایی داشتند. بنابراین نامزدهای انتخابت باید ضمن توجه به این فرمایشات قانون را سرلوحه کار خود قرار دهند چرا که در صورت پیروزی خود واضع قانون خواهند شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ویژگی های یک نامزد اصلح اشاره کرد و گفت: تخصص، تعهد، اعتقاد به نظام و جمهوری اسلامی، التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه، ساده زیستی، درک مشکلات مردم و مردم گرایی، استکبار ستیزی و فاداری به قانون اساسی و اندیشه های امام راحا و مقام معظم رهبری از جمله ویژگی های یک نامزد اصلح است.

جهانگیرزاده با بیان اینکه در تبلیغات انتخابات نباید به تهمت و افترا روی آورد، تصرح کرد: هر گونه ایجاد تنش و جنجال آفرینی نه تنها باعث رای آوری و جلب آرای مردم نخواهد شد، بلکه میزان مشارکت مردم را پائین می آورد.

وی با تاکید بر ارائه برنامه از سوی داوطلبان انتخابات مجلس خاطرنشان کرد:کاندیدها باید در حد توان خود با مردم سخن بگویند و از دادن وعده های خارج از توان و احیانا بیان دروغ خودداری کنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اضافه کرد: کاندیداهای مجلس شورای اسلامی باید به مردم بگویند که برای رفع مشکلات آنها چه برنامه ای دارند؟. آنها چهار سال عمر خود در مجلس را به چه صورت می گذرانند و آیا در مجلس دنبال منافع ملی خواهند بود یا شخصی؟.

جهانگیرزاده بر مشارکت بالا در انتخابات هفتم اسفند تاکید کرد و گفت: باید زمینه افزایش مشارکت را فراهم کرد و بدانیم هر چه حضور مردم در پای صندوق های رای بیشتر باشد، پشتوانه مردمی نظام هم قوی تر خواهد شد.

به گفته وی انتخابات هر دو مجلس بسیار مهم و حساس است و مردم باید با شرکت در آنها نامزدهای اصلح را انتخاب نمایند تا شاهد تشکیل 2 مجلس قوی در کشور باشیم.