حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، امنیت را شرط اولیه برگزاری انتخابات دانست و گفت: از ماه ها قبل اقدامات لازم در این حوزه صورت گرفته و برنامه ریزی ها بر مبنای بررسی وضعیت امنیتی کشور و تهدیداتی که ممکن است متوجه انتخابات باشد، دسته بندی و مشخص شده است.

وی افزود: بر اساس این برآوردها دستورالعمل های مختلفی از سوی شورای امنیت و دستگاه های مسئول صادر شده و نیروی انتظامی بار اصلی انتخابات و حراست از شعبات اخذ رای را بر عهده دارد.

ذوالفقاری در گفت وگو با رادیو انقلاب ادامه داد: وزارت اطلاعات از چند ماه قبل کار خود را آغاز کرده و همچنین بسیج و سپاه تامین نیروی کمکی را بر عهده گرفته اند و ستاد کل نیروهای مسلح دستور العمل های لازم را صادر کرده اند.

وی تصریح کرد:در برخی مناطق مراقبت بیشتری را لازم داشتیم و در نقاط مرزی توفیقات خوبی صورت گرفت و عناصری که قصد اختلال در انتخابات را داشتند در روزهای گذشته از سوی سپاه در شرق کشور و مرزبانی و نیروی انتظامی و همچنین عزیزان در وزارت اطلاعات دستگیر شدند.

ذوالفقاری گفت:این افراد با صراحت در بازجویی ها اعلام کردند قصد اقداماتی را داشتند که از قبل خنثی شد و تا کنون همه پیش بینی ها صورت گرفته و مشکل خاصی در حوزه امنیت نداریم.

وی همچنین به مشکل آفرینی برخی طرفداران کاندیداها اشاره کرد و افزود: عواملی که می توانست تاثیر گذار باشد مد نظر قرار گرفت و مدیریت مسائل در اولویت قرار دارد؛ ضمن اینکه تمام کاندیداها با همکاری و همراهی از قانون تمکین کرده اند؛ حتی افرادی که رد صلاحیت شدند از طریق قانونی اقدام کرده اند که گام مثبتی برای کشور است.