حجت الاسلام والمسلمین "مهدی طائب" با اشاره به سخنان مقامات عربستان مبنی به دخالت نظامی در سوریه اظهار داشت: ارتش عربستان یک ارتش وابسته به آمریکاست  و از سطح تخصص و مهارت‌های پایین وضعیفی برخوردار بوده و سیستم فنی ارتش عربستان را آمریکا کمک می‌کند و از هرگونه خودکفایی داخلی بی‌بهره است و همه امکانات فنی را باید آمریکایی‌ها در اختیار آنها قرار دهند.

 

رییس قرارگاه عمار ادامه داد: اگر روزی آن‌ها ارتباطشان با آمریکا قطع شود یک ارتش کاملا زمین‌گیر خواهند بود و تجربه دخالت‌های آل سعود در  یمن نشان داده است که ارتش عربستان، ارتش توانمندی نیست.

حجت الاسلام طائب افزود: آل سعود  بیش از 9 ماه در یمن درگیر هستند و همه دنیا اذعان دارند که هیچ گونه پیشرفت قابل توجهی نداشته‌اند و در باتلاق یمن زمینگیر شده اند و اگر تخریبی در برخی زمینه‌ها ایجاد کرده اند به این دلیل بوده که هیچ گونه دفاعی در برابر آنها نبوده و اگر کمترین دفاعی در مقابل آن‌ها بود، هیچ گونه کاری از دست ارتش عربستان برنمی‌آمد.

رییس قرارگاه عمار در پایان اظهاراتش بااشاره به لاف تبلیغاتی عربستان برای اعزام نیرو به سوریه افزود: عربستان جرات اعزام نیرو به سوریه را ندارد.