حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی بعد از ظهر امروز در جمع روحانیون آذربایجان‌شرقی با تاکید بر شناسایی اهداف دشمنان اظهار داشت: امام راحل در آغاز نهصت سه هدف عمده داشتند که تشکیل حکومت اسلامی، بیداری اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور این سه هدف عمده بوده است.

وی گفت: امروز شاهد بیداری اسلامی هستیم و می‌بینیم که با یک نامه رهبری به جوانان اروپا چه ولوله‌ای در غرب بر پا می‌شود.

هشدار نسبت به نفوذ موردی و جریانی در کشور

مصلحی با اشاره به راه‌های نفوذ دشمن در انقلاب اسلامی گفت: نفوذ موردی و نفوذ جریانی دو نوعی هستند که از سوی دشمنان و به خصوص آمریکا دنبال می‌شود.

مصلحی اظهار داشت: در سال‌های اخیر شاهد برنامه‌ریزی گسترده دشمن برای نفوذ به کشور هستیم و یکی از راه‌های نفوذ پیدا کردن عناوین دهن پرکنی مانند اعتدال و اسلام رحمانی است.

وی گفت: یکی از نکات ظریفی که در زمینه نفوذ وجود دارد خارج کردن شخصیت‌های بزرگ از رده و حیض انتفاع است و دشمن افرادی را اطراف شخصیت‌های بزرگ می‌گذارند تا این شخصیت‌ها از حیض انتفاع خارج شود.

مصلحی بیان کرد: شهید مطهری یکی از شخصیت‌هایی است که برای او در اول انقلاب برنامه‌ریزی گسترده‌ای داشتند و دشمن تلاش داشته و دارد تا التقاط فکری در کشور ایجاد کند که شهید مطهری در برابر آن ایستاد و از اولین شهدای انقلاب اسلامی شد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس افزود: امروز دشمنان دست از اهداف خود برنداشته و حتی برای بیوت مراجع نیز برنامه‌ریزی دارند و مقام معظم رهبری به این امر اشاره داشته‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز دشمن اهداف و برنامه‌های گسترده‌ای را دنبال می‌کند که یکی از بزرگ‌ترین این برنامه‌ها از سوی یهود و بنا به برنامه بلند مدت این قوم صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: یک سوم قرآن در مورد قوم یهود است و این همه تاکیدات قرآن کریم ناشی از اهداف بزرگی است که این قوم دنبال می‌کنند و باید به دنبال عبرت تعقل و تحریک شدن حساسیت‌ها باشیم.

رساندن افراد خاص به موقعیت‌های سیاسی و اجتماعی و مناصب از راه‌های نفوذ مورد دشمن است

مصلحی در ادامه سخنان خود با اشاره به یکی از راه‌های نفوذ موردی دشمن در نظام جمهوری اسلامی گفت: رساندن افراد خاص به موقعیت‌های سیاسی و اجتماعی و مناصب از راه‌های نفوذ مورد دشمن است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان در مسیر جنگ نرم تغییر افکار، تغییر رفتار و تغییر ساختار را دنبال می‌کند و امروز بحث شورای رهبری یکی از اهدافی است که در تغییر ساختار دنبال می‌شود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس افزود: دشمن در نفوذ موردی فردی مانند معاویه را به قدرت می‌رساند و در اینجا مقابله با فردی مانند معاویه سخت است و بر همین اساس می‌بینیم که معاویه چه بر سر امام حسن(ع) می‌آورد.

دستگیری جاسوس با هدف جریان سازی و شبکه‌سازی فرهنگی در کشور

وی با اشاره به نفوذ جریانی دشمن گفت: شبکه‌سازی و جریان‌سازی صورت می‌گیرد و در روزهای اخیر جاسوسی در کشور دستگیر شد که هدف وی جریان‌سازی و شبکه‌سازی فرهنگی بود و متاسفانه بسیاری از مسئولان نیز ناخواسته با وی همراه بودند.

مصلحی ادامه داد: یکی از راه‌های شبکه‌سازی تغییر باورها و آرمان‌ها بوده و تغییر نگاه و سبک زندگی دنبال می‌شود و در مدت دو سال اخیر تغییرات زیادی صورت گرفته و عمده‌ترین وسیله نفوذ جریانی پول و جاذبه‌های جنسی است.

وی گفت: یکی از این طرح‌ها حساسیت‌زدایی نسبت به دشمن است و از جمله این حساسیت‌زدایی‌ها نسبت به تشیع جنازه شهدا است.

وزیر سابق اطلاعت خاطرنشان کرد: دشمن تراشی و ایجاد حساسیت نسبت به مسئولان و افراد متعهد به انقلاب و نظام است و آنان را به عنوان دشمنان ملت معرفی کنند.