محمود ثابت نیا به سال 1335 در فیروزآباد شهرری متولد شد. محمود دوران نوجوانی و جوانی را در محله آذری تهران سپری کرد و با تاسیس سپاه به این نهاد انقلابی پیوست.

این شهید عزیز با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه رفت و سرانجام مزد یک عمر بندگی‌اش را در 21 اسفند 1361 در عملیات والفجر مقدماتی در حالی که فرماندهی گردان کمیل از لشکر 27 محمد رسول الله(ص) را بر عهده داشت، گرفت و شهید شد.

*بخشی از وصیت‌نامه شهید

اینجانب محمود ثابت نیا برای ششمین بار قصد حرکت به سوی جبهه حق علیه باطل را دارم و چون خود را حافظ انقلاب اسلامی می‌دانم، روا نمی‌دانم ‌در برابر دشمن بنشینم. اکنون با توکل بر خدا می‌روم.

یا پیروز بر‌می‌گردم و یا شهید، که پیروزی معنوی است و در هر حال رضای خدا در آن است و زیانی در آن نیست. از هیچ قدرتی نمی‌ترسم، چون بالاتر از کشته شدن چیزی نیست و کشته شدن در راه خدا سعادت ابدی است. پس چرا بترسم؟

انشاءالله کاخ ستمگران را خراب خواهیم کرد و انشاءالله خدا یاری‌مان می‌کند و می‌توانیم راه کربلا را بگشاییم و بعد از آن ره قدس را.

ما شیعیان امام علی (ع) هستیم باید پا جای پای آن بزرگوار بگذاریم تا دنیا با این زرق و برق نتواند ما را بفریبد. به همه سفارش می‌کنم که دست از حمایت ولایت فقیه برندارید‌. امیدوارم که امام زمان (عج) از همه ما راضی باشد.

درود پاکان و نیکان بر ایشان باد