ترجمه پیام رهبری برای جوانان غربی به 50 زبان

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مهدوی‌مهر در مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی که به همت جامعه‌المصطفی در سالن همایش قدس مدرسه آموزش عالی امام خمینی برگزار شد، با بیان اینکه پژوهشگران باید میان معارف اسلامی و ضرورت‌های جامعه بشریت ارتباط تنگاتنگی را ایجاد کنند، اظهار کرد: پیام رهبر انقلاب اسلامی برای جوانان غربی راهگشا بوده و پیامدهای مناسبی برای جهان اسلام به دنبال داشته است.

وی از اهداف برگزاری جشنواره شیخ طوسی یاد کرد و افزود: برای اینکه طلاب در عرصه پژوهش حضور پرشوری داشته باشند باید از ظرفیت‌های مختلف جامعه‌المصطفی در این راستا استفاده کنیم.

قائم مقام رئیس جامعه‌المصطفی با تاکید بر اینکه جشنواره شیخ طوسی تاکنون دستاوردهای علمی بسیاری برای دنیای اسلام به دنبال داشته است عنوان کرد: پیام اسلام باید با استفاده از بسترهای مختلف به مردم کشورهای اسلامی و غیر اسلامی انتقال داده شود تا بتوانیم با گذشت زمان جمعیت علاقه‌مندان به اسلام را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه جامعه‌المصطفی از ظرفیت‌های مختلف خود برای ترویج آموزه‌های اسلامی استفاده می‌‌کند، خاطرنشان کرد: کشورهای استکباری تلاش می‌کنند تا درست را نادرست و صحیح را اشتباه جلوه دهند و بتوانند فضای دروغ را در عرصه‌های مختلف رواج دهند به همین علت رهبر انقلاب اسلامی به صورت مستقیم با جوانان و نوجوانان کشورهای غربی ارتباط برقرار کرده‌اند.

مهدوی‌مهر از ترجمه پیام رهبری به 50 زبان مختلف در جامعه‌المصطفی یاد کرد و افزود: پژوهشگران باید ندای بلند رهبر انقلاب اسلامی را تحلیل و تفسیر خود را به زبان‌های متفاوت برای کشورهای دیگر تشریح کنند.

وی گفت: مبلغان دینی نیز باید با توجه به رسالت‌های خود مفاهیم پیام رهبر انقلاب اسلامی را در کشورهای مختلف ترویج دهند تا بتوانند اسلام حقیقی را به مردم معرفی و از ترویج دیدگاه‌های نادرست نسبت به دین مبین اسلام جلوگیری کنند.

مهدوی‌مهر با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی به صورت اصولی نیازهای جهان بشریت را شناسایی می‌کنند، تصریح کرد: رهبری به این نیازها توجه ویژه دارند به همین علت در پیام خود به ضرورت‌های اولیه جوانان و نوجوانان پرداختند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه پیام رهبر انقلاب اسلامی برای ملیت‌ها و فرهنگ‌های متفاوت تعاریف مشخصی دارد، اظهار کرد: این پیام باید به شیوه‌ای برای کشورهای مختلف تبیین شود تا جوانان این کشورها بتوانند حق را از باطل تشخیص دهند و برای پیروزی حق تلاش کنند.

وی از وضعیت تقابل کفر و اسلام در جهان کنونی یاد و اضافه کرد: نفاق از واقعیت‌های اسلام دور است به همین علت می‌تواند دنیا را فریب دهد؛ دشمن با استفاده از عنوان دولت اسلامی برای افرادی که بزرگ‌ترین تهدید برای دنیای اسلامی هستند، چهره اسلام را به شیوه نادرستی تعریف می‌کند.

مهدوی‌مهر یادآور شد: ایران اسلامی تنها جایگاهی است که اسلام اصیل را معرفی کرده و با تکیه بر قدرت‌های بزرگ علمی و معنوی در عرصه پژوهش، توانسته نتایج مناسبی را برای جهان اسلام به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی طی 37 سال اخیر با مشکلات مختلف روبه‌رو بوده است، مطرح کرد: رهبر انقلاب اسلامی با رهنمودهای خود علاوه بر هدایت مردم و مسئولان نظام اسلامی به کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی دیگر نیز توجه بسیاری دارند زیرا ایشان تحقق تمدن اسلامی را دنبال می‌کنند.

قائم مقام رئیس جامعه‌المصطفی‌العالمیه با بیان اینکه جامعه اسلامی در عرصه بین‌المللی رسالت‌های مشخصی را بر عهده دارد تصریح کرد: هر یک از افراد پژوهشگر می‌توانند با انجام رسالت‌های خود پرسش‌های جامعه بشریت را با نگاه‌های آرمانی اسلام پاسخ دهند.

وی با اشاره به اینکه ایران جایگاه کنونی خود در منطقه را مدیون آرمان‌ها و معارف اسلام است، اضافه کرد: جامعه‌المصطفی با استفاده از ظرفیت طلاب خارجی می‌تواند در کشورهای مختلف تشریح مفاهیم نامه رهبر انقلاب اسلامی را دنبال کند به همین علت باید منابع علمی مشخصی در این زمینه در اختیار مبلغان قرار گیرد.