فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز (پنج‌شنبه) طی سخنانی در یک نشست خبری که در خبرگزاری نسیم برگزار شد، اظهار داشت: امروز مطالبه مردم و نظام و مقام معظم رهبری از دولت این است که به جایگاه زنان و تکریم این جایگاه توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور ما در حوزه‌های فردی و رشد اجتماعی دارای جایگاه مطلوب اجتماعی و در تراز اسلام نیستند، افزود: درباره شرایط زنان سرپرست خانوار نمی‌توانیم نگاه غربی داشته باشیم در این خصوص همه باور داریم که این وظیفه حاکمیت است که زنان سرپرست خانوار را اداره کند تا تمام وقتشان صرف گذراندن زندگی نشود.

آلیا بر همین اساس یادآور شد: دستگاه‌های حمایتی باید به صورت موثر بتوانند درباره زنان سرپرست خانوار اقدامات عملی انجام دهند البته موضوع حمایت از زنان سرپرست خانوار همواره در قوانین مختلف مانند قوانین بودجه سنواتی یا مقرراتی که در حوزه اجتماعی و فرهنگی وضع می‌شود، مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی کشور ما دچار رکود می‌شود و شرایط مناسبی از نظر اقتصادی نداریم هر نوع فشار در جامعه روی خانواده‌ها خواهد بود و البته این زنان خانواده هستند که  بیشتر آسیب‌ می‌بیند ،‌در مراجعات مردمی هم وقتی بانوانی که سرپرست خانوار هم نیستند به ما مراجعه می‌کنند می‌گویند به دنبال شغل برای فرزند یا همسر بیکارشان هستند بنابراین بار مسئولیت روی دوش زنان خانواده است.

آلیا با بیان اینکه همیشه زنان را جدا از خانواده‌ها نمی‌بینیم تصریح کرد: اسلام خانواده محور است و زن را در خانواده مورد توجه قرار می‌دهد چه به عنوان مادر چه به عنوان همسر، ما به دنبال دست‌یافتن زنان به روزی حلال هستیم، بنابراین اگر پیشرفت و امنیت معیشتی را مطرح می‌کنیم، به دنبال توسعه کشور هستیم و توسعه بر همین مبنا اتفاق می‌افتد.

نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: دولت یازدهم در ابتدای فعالیتش خیلی زیرکانه و هوشمندانه شعار ارائه گزارش 100 روزه از عملکرد اقتصادی را به مردم اعلام کرد اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاد.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: خیز و جهت‌گیری دولت یازدهم از همان ابتدا به سمت ارتباط‌گیری با غربی‌ها بود و بعدا هم برجام را رقم زدند اما الان وعده برجام 2 را می‌دهند و ممکن است در آینده وعده برجام 3 یا 4 را هم بدهند.

آلیا در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت سیاست پولی مشخصی نداشت البته این موضوع به خاطر نداشتن برنامه اقتصادی مشخص بود، مردم شاهد بودند که دولت در توزیع سبد کالا ناکام و ناموفق بود و الان هم بعد از تصویب برجام مردم شاهد هستند که دولت به سمت نظام سرمایه‌داری در حال پیش رفتن است.