خواب دخالت بیگانگان در انتخابات ایران تعبیر نمی‌شود

محسن اسماعیلی شامگاه جمعه در جمع مردم ورامین در مسجد خاتم‌الانبیاء (ص)، گفت: وقتی مقام معظم رهبری فرمودند اگر کسی نظام را هم قبول ندارد، پای صندوق‌های رأی بیاید»، یعنی تاکید بر این مضمون که انتخابات مربوط به این گروه یا آن جناح نیست، بلکه برای کشور و مردم است؛ و قانونی که در مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود برای همه اجرا خواهد شد نه برای این طرفی‌ها یا آن طرفی‌ها.

 

این کاندیدای مجلس خبرگان رهبری افزود: چه بسا مجلس خبرگان مهمتر است چون مرتبط با رهبری انقلاب است؛ و اگر خبرگانی آگاه، متدین، شجاع و پشتیبان ولایت داشته باشیم، مانند سال 68 همان تصمیمی را می‌گیرند که هر چه از زمانش می‌گذرد، همگان آن را بیشتر تحسین می‌کنند. پس باید در انتخابات 7 اسفند، ملی بیندیشیم و کوته‌نظری نکرده و مصلحت کشور را فدای علایق گروهی نکنیم.

 

وی از «تدین» و «خداترسی» به عنوان اولین شرط کاندیدای شایسته نام برد و گفت: خداترس بودن یک کاندیدا به این معناست که نامه پنجم نهج‌البلاغه را باور کرده باشد که امیرالمومنین (ع) در آن به کارگزاران خود می‌فرماید «به پست و مقام به عنوان یک طعمه نگاه نکن، که این یک امانت سنگین است و باید به صاحبان امانت باز گردد»؛ بنابراین کاندیدایی متدین است که سابقه‌اش نشان داده باشد دنبال منافع ملت است و نه منافع فردی و گروهی.

 

اسماعیلی، «کارآمدی» را شرط دیگر کاندیدای شایسته دانست و تصریح کرد: افرادی را باید به عنوان نماینده مردم انتخاب کرد که علاوه بر تدین، تخصص هم دارند و ضمن آشنایی با مشکلات حوزه تخصصی‌شان، قادر به ارائه راه حل هستند.

 

وی به خط رسانه‌های بیگانه برای اختلاف‌افکنی میان مردم اشاره کرد و گفت: هیچ‌گاه خواب دخالت بیگانگان در انتخابات ایران تعبیر نشده و نخواهد شد.

 

اسماعیلی، اختلاف میان نیروهای داخل کشور را مایه امیدواری دشمن و باز شدن راه نفوذ دانست و گفت: آنچه برای مردم در هر لباس و مقامی مهم است، اسلام ناب محمدی و ولایت فقیه است؛ با این حال استعمارگران و حیله‌گران خارجی در آستانه انتخابات 7 اسفند ماه سعی کردند با یک خط تبلیغی جدید بین مردم اختلاف بیندازند.

 

کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: هوشیار باشیم و باور کنیم که دشمنان انقلاب اسلامی، هیچ کدام از ما را قبول ندارند و می‌خواهند اسلام و ایران نباشد؛ باید در مقابل دشمن یک‌صدا باشیم و فریب‌شان را نخوریم چون دشمن، دشمن است؛ هر چند در ظاهر به یکی لبخد بزند و به یکی اخم کند.

 

وی افزود: به همان اندازه که برای حل مشکلات کشور نیازمند یکپارچگی و بها ندادن به اختلافات بی‌پایه هستیم؛ به همان اندازه هم به ایستادگی در مقابل دشمنان احتیاج داریم.

 

عضو حقوقدان شورای نگهبان یادآور شد: در کشور راجع به هر چه که اختلاف وجود داشته باشد، راجع به رهبری عزیزمان اختلافی وجود ندارد؛ مشکل دشمن نیز همین است و لذا از اصل می‌خواهند که اسلام و ولایت فقیه حاکم نباشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه رهبری انقلاب عمود خیمه نظام هستند، افزود: آنچه توانسته در این سال‌های پر فراز و نشیب و در دنیای متلاطم، کشورمان را به سلامت تا اینجا بیاورد، ولایت فقیه است. آنچه امنیت کشور را تامین کرده و وحدت و انسجام در کشور را رقم زده است، رهبری حکیم، شجاع، عادل و فقیه است.

 

وی تاکید کرد: برای بستن راه نفوذ بیگانگان در کشور، همه باید با یکدیگر متحد شویم و به انسان‌های متدین، انقلابی، دلسوز ملت و امتحان پس‌داده رأی دهیم.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری یکی از راه‌های افزایش اقتدار ملی و حل مشکلات را شرکت آگاهانه در انتخابات دانست و گفت: کاندیداهای انتخابات 7 اسفند با رقابت و رفاقت در این مقطع زمانی ظاهر شوند؛ و بدانیم که اگر در مسیر رقابت دعوا کردیم، کاندیداتوری دیگر برای خدا و خدمت به مردم نیست.