پایگاه اینترنتی «امریکن تینکر» در گزارشی توصیه‌هایی خطاب به رئیس‌جمهوری بعدی در آمریکا ارائه داده است.

در این گزارش ادعا شده است: صدور «فرمان اجرایی» دست رئیس‌جمهور بعدی ما را از لحاظ قانونی برای لغو برجام باز گذاشته است.

در ادامه گزارش پایگاه خبری «امریکن تینکر» آمده است: تغییر حکومت در ایران طی جنبش سبز سال 2009 به مراتب آسانتر از حال‌حاضر بود.

در سال 2015 دولت اوباما در راستای تلاش‌ برای تحمیل معامله ایران مدعی شد که تنها جایگزین در صورت عدم‌تحقق توافق، جنگ خواهد بود. معامله محقق شد و گزینه جنگی نیز باقی ماند.

این اندیشکده در راستای سیاست‌های غرب درخصوص توانایی‌های استراتژیک ایران مدعی شد: در حال حاضر، توسعه موشک‌های بالستیک دوربرد و قاره‌پیما هیچ هدفی نخواهد داشت جز انجام حمله‌ای هسته‌ای به نیویورک، واشنگتن، کانزاس، فونیکس و سایر شهرهای آمریکا.

پیشنهاد به مجارستان برای ساخت مشترک راکتورهای کوچک

علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که به دعوت رسمی وزیر امور خارجه مجارستان به بوداپست سفر کرده است، جمعه با «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه و تجارت این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش فارس، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با اشاره به توانمندی‌های دانشمندان هسته‌ای دو کشور، خواهان طراحی و تولید مشترک رآکتورهای 25 مگاواتی شده و اظهار داشت: با توجه به اینکه بسیاری از کشورهای آسیایی و آفریقایی توانایی خرید رآکتورهای بزرگ و ایجاد نیروگاه عظیم هسته‌ای را ندارند، طراحی و تولید راکتورهای کوچک 25 تا 100 مگاواتی خواهد توانست بازار خوبی را به دست آورده و نیاز بسیاری از کشورها را به انرژی مرتفع سازد.

ساخت ۲ واحد دیگر نیروگاه هسته‌ای بوشهر

رئیس شرکت دولتی انرژی هسته‌ای روس‌اتم گفت: ساخت دو واحد دیگر از نیروگاه هسته‌ای بوشهر در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.