«علی‌اف» سه‌شنبه در تهران

 الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان روز سه‌شنبه چهارم اسفند ماه در رأس یک هیأت بلندپایه به ایران سفر می‌کند.

این سفر بنا به دعوت حسن روحانی انجام می‌شود و رئیس جمهور آذربایجان در این سفر ضمن دیدار با حسن روحانی با دیگر مقامات عالی‌رتبه کشورمان دیدار و در خصوص گسترش مناسبات دوجانبه باکو - تهران و تحولات منطقه‌ای به رایزنی خواهد پرداخت.

این دومین سفر علی‌اف به تهران پس از ریاست جمهوری حسن روحانی است. رئیس جمهوری آذربایجان 20 فروردین ماه سال ۱۳۹۳ در سفر به تهران ضمن دیدار با حسن روحانی با رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز دیدار کرده بود.

محسن پاک‌آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو پیش از این از سفر علی‌اف در اواخر ماه فوریه (اوایل اسفندماه) به جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: سفر الهام علی اف بنا به دعوت رسمی دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و در این سفر چند سند همکاری بین ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه‌های اقتصادی و به ویژه در بخش انرژی به امضا خواهد رسید.

حسن روحانی همچنین از علی‌اف برای شرکت در سومین اجلاس سران اوپک گازی (مجمع کشورهای صادرکننده گاز) به عنوان مهمان دعوت کرده بود که معاون وزیر انرژی آذربایجان به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری این کشور در این نشست شرکت کرد.

حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان نیز در آبان ماه سال ۱۳۹۳ به منظور انجام سفری رسمی به جمهوری آذربایجان رفت.

دیدار و مذاکره با الهام علی‌اف رئیس‌ جمهوری آذربایجان، دیدار و گفت‌وگو با رئیس و اعضای پارلمان جمهوری آذربایجان، سخنرانی در نشست بازرگانان و تجار دو کشور، امضاء اسناد همکاری و شرکت در نشست خبری از جمله برنامه‌های روحانی در سفر به باکو بود.