رزمایش‌های نیروهای مسلح نشانه اقتدار است

 اولین جلسه شورای هماهنگی سند راهبردی خدمت‌رسانی به رزمندگان صبح امروز با حضور جمعی از مقامات عالی‌رتبه کشوری و لشکری در ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

در این جلسه سردار سرلشکر حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر پورشاسب جانشین رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح، سردار طلایی‌نیک معاون حقوقی وزارت دفاع، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، فرهادی وزیر علوم، جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد و حجت‌الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور داشتند.

سرلشکر فیروزآبادی در حاشیه این جلسه با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این اولین جلسه شورای هماهنگی بود که وظیفه دارد بر اساس راهبردها و سند چشم‌انداز دستگاه‌های اجرایی را آنطور که در برنامه چهارم آمده برای خدمت‌رسانی به رزمندگان هماهنگ کند.

وی افزود: این طرح شامل رزمندگانی می‌شود که در منطقه عملیاتی حضور داشتند و یا کارکنان دولتی که در این مناطق بودند و نیز داوطلبین حضور در مناطق جنگی می شود.

وی اضافه کرد: در گذشته چنین طرحی مخصوص رزمندگان نبود اما نظام جمهوری اسلامی دولت و نیروهای مسلح وظیفه دارند که از خدمت‌رسانی به رزمندگان غفلت نکنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: این طرح طوری تصویب شده که همه ابعاد راهبردی را در نظر بگیرد تا همه دستگاه‌های اجرایی در خدمت رزمندگان باشند.

وی افزود: البته ما با تعداد زیادی از رزمندگان مواجهیم که آمار آنها باید ثبت شده و کارت رزمندگی صادر شود تا بتوان به آنها خدمات ارائه کرد.

فیروزآبادی با اشاره به تصویب آیین‌نامه شورا و بررسی چند مصوبه در جلسه امروز اظهار داشت:‌یک کمیسیون اصلی نیز تشکیل شد تا اقدامات اولیه را انجام دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این طرح شامل شهدای مدافع حرم نیز که در سوریه به شهادت رسیده‌اند، خواهد شد یا نه، اظهار داشت: این در قوانین نیامده و یک پدیده نوظهور است اما ما یک اصل داریم که منطقه جنگی توسط ستاد کل تعیین می‌شود که هر کجا را این ستاد مشخص کند شامل این طرح نیز خواهد شد.

سرلشکر فیروزآبادی در پاسخ به سوالی در خصوص رزمایش آینده موشکی سپاه نیز، گفت: این رزمایش در قالب برنامه از پیش تعیین شده و روتین نیروهای مسلح انجام می‌گیرد که هدف از آن، آموزشی و تست و شناسایی محصولات جدید است.

وی گفت: وزارت دفاع نیز دو مرحله تجهیزات را در زمان ساخت و تحویل مورد ارزیابی قرار می‌دهد که این اقدام طبق برنامه‌های از پیش تعیین شده صورت می‌گیرد.

وی افزود: این رزمایش نشان دهنده اقتدار و زنده بودن نیروهای مسلح در مقابل هرگونه تهدید خواهد بود.