انگلیس بداند ملت ایران «مدرس» را انتخاب می کنند نه «سیدضیاء»
محمد ناظمی اردکانی نوشت: متاسفانه در روزها و هفته های اخیر شاهد آن هستیم که بی بی سی به عنوان بلندگوی کشور سلطنتی انگلستان به خود اجازه می­دهد تا در مورد انتخابات ایران دخالت و توصیه به رای دادن به فرد یا لیست خاصی کند. این مساله در گام نخست نشان از منفذ یا نقطه امیدی در گروه­ها و جریان­های سیاسی داخلی دارد که باعث طمع دشمن می شود. از طرف دیگر این موضوع نشان داد که تذکر رهبر انقلاب در این باره که فرمودند دشمن به دنبال نفوذ است، تا چه میزان حکیمانه و منطبق بر واقعیت بوده است. ایشان مانند همیشه با دشمن شناسی مثال زدنی خود، حرکت دشمن را در چند گام جلوتر رسوا ساختند، هرچند متاسفانه بی توجهی برخی جریانات سیاسی باعث گردیده است که یک رسانه به خود اجازه دهد در امور داخلی و انتخابات ایران دخالت کند. لذا در این زمینه باید هشیار بوده و حساسیت به خرج داد، چرا که برخلاف جریاناتی که خوشبینی به غرب را سرلوحه کار خود دارند، دشمن همچنان به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی است.

این موضع گیری بی بی سی و توصیه انتخاباتیش، توهینی آشکار به فهم سیاسی مردم ایران است. اما آنها باز هم نتوانستند فهم درستی از جامعه ایرانی داشته باشند. مردمی که در طول سالهای انقلاب اسلامی تا کنون، تمامی تحلیل گران و صاحبنظران به احترام شعور و بصیرت بالای سیاسی آنان ایستاده کف زده اند و آن را تحسین کرده اند. در واقع حرکت بی بی سی، بیش از اینکه نتیجه دلخواه آنان را در پی داشته باشد، موجب رسوایی مدعیان دفاع از دموکراسی و صیانت از رای مردم­ شد. اینک توپ در زمین آنان است و امیدوارم مرزبندی خود را به شکل شفاف و قاطع با دولت استعماری انگلیس و بنگاه دروغ پراکنی­ اش روشن کنند و در این امر تامل کنند که چه نقطه امیدی را برای انگلیس و بی بی سی ایجاد کرده­اند که این گونه مورد حمایت قرار می­گیرند. هر چند متاسفانه برخی جریانات و شخصیت های سیاسی کشور از سالها پیش به ویژه از مقطع دوم خرداد به این سو، در مقابل کف زدن های دشمن حاضر به مرز بندی نشده اند که همین عامل باعث مخالفت مردم با آنان شده است. هم اینک نیز گویا مرزبندی در برابر توهین بی بی سی برای برخی دشوار است که همین امر باعث ریزش آرای مردمی آنها خواهد شد. چرا که مردم ایران در مورد استقلال و عزت ملی با هیچ فرد و جناحی شوخی ندارند.

دولتمردان انگلیسی و بی بی سی باید بدانند که چهره آنان در نظر ملت ایران به میزان کافی منفور است و سابقه تاریخی آنان در ایران، جایی برای احترام و خوش بینی هیچ ایرانی، به توصیه و دلسوزی آنان باقی نگذاشته است. اساسا مردم ایران، انگلیس و بی بی سی را با رمز کودتا و براندازی می­ شناسند و نه دموکراسی خواهی و توصیه انتخاباتی. بی بی سی باید بداند که نماد مجلس شورای اسلامی در جامعه ایران شهید مدرس است و مردم ایران نمایندگان شان را با معیار و شاغول مدرس اندازه گیری می کنند و نه نوکران و سرسپردگانی چون سیدضیا طباطبایی که در همان دوران نیز به عنوان عاملان انگلستان در میان مردم منفور بودند. بنابراین بی بی سی باید بداند که این کار او نتیجه عکس خواهد داد و چیزی جز طوفان از طرف ملت ایران درو نخواهند کرد و افرادی که حمایت­ بی بی سی شامل حال­شان شده باید خجل باشند و بدانند که این حمایت نه تنها سبد رای آنان را فربه­تر نخواهد کرد، بلکه نقطه سیاهی در کارنامه­شان است و این موضوع موجبات ریزش آرای آنان را فراهم می­کند چرا که ملت ایران برای کسب و حفظ استقلال این خاک هزینه­های گزافی پرداخت کرده و اجازه نخواهد داد که مقدراتش بار دیگر از لندن رقم بخورد.  

به هر حال در آخر باید بیان کرد که روز 7 اسفند مانند روزهایی چون 22 بهمن به عنوان روز عزت و اقتدار ملت ایران در تاریخ این کشور ثبت خواهد شد و تلاش مذبوحانه بی بی سی برای تبدیل کردن 7 اسفند به روز تلخی چون 28 مرداد از پیش شکست خورده است.

*وزیر پیشین تعاون، رفاه و امور اجتماعی