حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری در پاسخ به سوالی درخصوص اظهارات اخیر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مبنی بر اینکه وی عامل افزایش محبوبیت 3درصدی رئیس‌جمهور به 50 درصد بوده است، اظهار داشت:‌ آنچه که در جمعه انتخابات (24 خرداد 92) بدست آمد ملاک است نه نظرسنجی و آمار گرفتن‌ها. همیشه آمار حالت تخمین داشته و دارد و هیچ وقت حرف نهایی را نمی‌زند.

وی افزود:‌ آنچه برای ما ملاک است این است که ایشان رئیس‌جمهور قانونی است و باید به وظایف قانونی‌شان عمل کنند و تحلیل‌های گذشته هیچ سودی برای جامعه نخواهد داشت.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری با بیان این مطلب که ورود به این بحث‌ها را مفید و لازم نمی‌دانم و اساسا اظهارات نسنجیده را خوب نمی‌دانم، تصریح کرد:  بالاخره گاهی انسان در طول زندگانیش آغاز و پایان دارد، مهم نتیجه کار است. بعد از آنکه مناظره آقای روحانی با دوستان انجام گرفت اوضاع تغییر کرد. البته اگر آقای هاشمی می‌ماندند، شاید اصلا روحانی داوطلب نمی‌شد اما وقتی برای آقای هاشمی آن مسئله پیش آمد مسائل بعدی دیگر نمی‌تواند معیار باشد.

اکرمی ضمن دعوت از آحاد مردم برای حضور در انتخابات روز جمعه،‌ این انتخابات را باشکوه و بسیار مهم توصیف کرد و اظهار داشت:‌  این انتخابات از این حیث که پس از برجام و 22 بهمن صورت می‌گیرد بسیار مهم است.