توفیقی: برخی کاندیداهای لیست اصلاح‌طلبان را نمی‌شناسم

جعفر توفیقی فعال اصلاح طلب در همایش انتخاباتی اصلاح طلبان در دانشگاه امیر کبیر با تاکید بر حضور همه جانبه در پای صندوق های رای در انتخابات 7 اسفند اظهار داشت: امروز همه در کشور شعار دموکراسی و مردم سالاری سر می‌دهند اما بالاخره باید به سمت مردم سالاری برویم و رای دادن بزرگترین عامل تحقق مردم سالاری است.

وی افزود: شورای اصلاح طلبان با محوریت آقای خاتمی و به ریاست آقای عارف تشکیل شد و سیاست این شورا نیز حضور در انتخابات است.

توفیقی اضافه کرد: در انتخابات خرداد 92 هم این سوال مطرح بود که چرا باید رای داد و آن انتخابات شرایطی را فراهم آورد که داشنجویان مطالبات زیادی از آقایان عارف و روحانی درخصوص ستاره دار شدن دانشجویان و فضای امنیتی دانشگاه داشتید.

وی خطاب به دانشجویان گفت: شما انتظار داشتید وزیر توانمندی به وزارت علوم بیاید و آقای فرجی دانا نیز فرد بسیار توانمندی بود.

وزیر دولت اصلاحات با بیان اینکه شما دانشجویان نقش مجلس را در این دو سال در تحقق مطالبات خود دیدید، گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند موفق باشد.  شما فرجی دانا را می‌خواستید اما مجلس آنطور برخورد کرد درحالیکه تمام افرادی که آقای روحانی معرفی کرد افراد توانمندی بودند.

توفیقی گفت: رای 7 اسفند 94 مکمل رای خرداد 92 است و اگر این کار را نکنیم پروژه‌مان ناقص خواهد ماند.

وی ادامه داد: برای تامین مطالبات دانشگاهیان هم باید به مجلسی رای بدیم که حامی و پشتیبان دولت باشد.

این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه ترکیب کمیسیون آموزش مجلس اهمیت بسیاری دارد، تصریح کرد: ما شاهد تخلف در زمینه بورسیه‌ها بودیم و حتی سازمان بازرسی نیز در این باره به وزیر دولت دهم نامه داد.

توفیقی با بیان اینکه ما از مجلس انتظار داشتیم از حرکت آقای فرجی دانا که در این موضوع دفاع کند، گفت: اما دیدیم کمیسیون مداخله کرد و موضع گرفت تا جایی که یکی از دلایل مهم استیضاح فرج دانا شد.

وی افزود: امروز در شرایط حساسی به سرمی‌بریم و این انتخابات در انتخابات 96 هم تاثیرگزار خواهد بود.

وزیر علوم دولت اصلاحات اضافه کرد: برخی به من می‌گفتند که بعضی از اعضای لیست 30نفره تهران را نمی‌شناسیم و من هم به آنها گفتم چهره‌هایی که می‌شناختیم رد صلاحیت شدند و شورای سیاستگذاری با بررسی‌های صورت گرفته این لیست را اعلام کردند.

توفیقی گفت: خود من هم برخی از افراد لیست را نمی‌شناسم ولی عارف را می‌شناسم و به او اعتماد دارم.

توفیقی خاطرنشان کرد: آقای عارف از دو سال قبل از انتخابات 92 گفته بود که می‌آید ولی با رعایت اصول که یکی از آن اصول کنار کشیدن در صورت آمدن آقای خاتمی بود.

وی ادامه داد: عارف در شرایطی کنار رفت که محبوبیت داشت و آرای او رو به افزایش بود اما وقتی شورای اصلاح طلبان و آقای خاتمی از او خواستند، کنار رفت.

وزیر علوم دولت اصلاحات گفت: لیستی که عارف پای آن را امضا کرده، برای من قابل قبول است.

توفیقی با بیان اینکه شک نکنید که ما (اصلاح طلبان) بیشتریم، افزود: انتخابات 7 اسفند یک آزمون پیش روی ماست و تنها راه تحقق دموکراسی است.

وی اظهار داشت: کمتر کسی خرداد 92 را باور می‌کرد اما این اتفاق می‌تواند مجددا در اسفند 94 تکرار شود.