انگلیس نقش برجسته‌ای در اعمال تحریم‌ها علیه ایران داشت

 دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز گذشته به پارلمان این کشور رفت تا در خصوص ماندن یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به سخنرانی بپردازد.

نخست وزیر انگلیس در بخشی  از سخنانش در پارلمان به توافق هسته‌ای با ایران نیز اشاره کرد.

کامرون همچنین گفت که اعمال تحریم‌های موثر علیه ایران و روسیه با عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا ممکن شد و انگلیس در اعمال این تحریم‌ها نقش برجسته‌ای بر عهده داشت.

در حالی که برخی گمانه زنی ها این مساله را مطرح کرده اند که انگلیس در همه پرسی ژوئن (تیرماه) به عضویت در اتحادیه اروپا "نه" خواهد گفت تا برای شرایط بهتر عضویت در این اتحادیه بار دیگر تلاش کند ولی دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در سخنانی تاکید کرد که هیچ همه پرسی دومی وجود ندارد.

بوریس جانسون شهردار لندن روز یکشنبه اعلام کرد که از کمپین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حمایت خواهد کرد.

این مساله به دردسر تازه‌ای برای دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس تبدیل شده است. جانسون سیاستمدار حزب محافظه کار است که قصد دارد جانشین کامرون شود. وی تاکید کرده است که روابط انگلیس با اروپا باید بر مبنای تجارت و همکاری باشد نه یک پروژه سیاسی.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس اعلام کرده است که همه ‌پرسی برای عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا در 23 ژوئن (3 تیر) برگزار خواهد شد.

رهبران اروپا در نشست سران در روز جمعه به طور اجماع بر سر بسته ای از تدابیر با هدف باقی نگهداشتن انگلیس در چارچوب این بلوک 28 کشوری توافق کردند.