لیست ائتلاف اصولگرایان تنوع تخصصی و پشتوانه قوی ارزشی دارد

 حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی قائم‌مقام جامعه روحایت مبارز با حضور در همایش «علما، ائمه جماعات و روحانیت تهران» با حضور اعضای لیست ائتلاف اصولگرایان اظهار داشت: انتخابات یک همایش عظیم ملی و سیاسی است و باید تلاش کنیم مجلس آینده را آن گونه که شهیدانمان و امام‌مان گفتند و رهبرمان می‌خواهند شکل دهیم.

قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد انسان قدرت انتخاب داشتن است، گفت: اینکه انسان می‌تواند انتخاب کند دلیل بر مختار بودن و آزاد بودن انسان است. منتخب انسان نمایانگر تفکر انسان است و ما از انتخاب انسان‌ها می‌توانیم سطح فکر و عقیده آنان را ارزیابی کنیم.

وی اضافه کرد:  مردم با انتخابی که می‌کنیم (روحانیت) فکر، اعتقاد و جهت‌گیری‌هایمان را شناسایی می‌کنند. ما در معرض دید دیگران هستیم.

تقوی با اشاره به انتشار لیست‌های مختلف انتخاباتی برای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: ما می‌توانیم از شعارها و اسامی که این لیست‌ها معرفی می‌کنند و از تصویرهای روی کاغذ تبلیغاتی می‌توانیم ارزیابی داشته باشیم و تفکر آنانی که این اسامی را معرفی کردند، بشناسیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تاکید براینکه یکی از جریانات اصیل اسلامی که همیشه در صحنه بوده است، روحانیت مبارز بوده است، گفت: روحانیت هویت و تفکرش معلوم است. مردم در طول دوران انقلاب به این جریان عظیم اعتماد کردند و این جریان بود که این انقلاب را به وجود ‌آورد.

قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: قله روحانیت مرجعیت است و امام از این قله مردم را به صحنه آورد و مردم هم به ندای امام لبیک گفتند و آن را در عمل نشان دادند.

وی با اشاره به اینکه روحانیت همیشه مرجع و ملجع مردم بوده است، گفت: امام خمینی نیز از این موضع مردم را به صحنه آورد و این روحانیت بود که مردم به آنها اعتماد کردند. خود روحانیت نیز در این مسیر و در شهادت پیشتاز بود.

تقوی با بیان اینکه امروز روحانیت در شرایط فعلی جهان در آزمایش مهمی قرار دارد، گفت: ما مشاهده می‌کنیم که آمریکا طمع کرده است و رهبری مدام خطر نفوذ را هشدار می‌دهد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تاکید کرد: آمریکا حساس نکند که برجام پنجره ای است که می‌تواند از طریق آن به کشور ورود کند. ما انقلاب را با همه وجود باید نگه داریم که البته کار بسیار سختی است؛ نگهداری یک انقلاب به مراتب مشکل‌تر از ایجاد آن است.

قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه روحانیت باید مردم را برای انتخاب بهتر راهنمایی کند، گفت: لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان با محوریت علما و جامعه روحانیت تشکیل شده. ما حاضریم از تک تک افراد این لیست دفاع کنیم چراکه هرکدامشان کتاب قطوری از انقلاب هستند.

وی افزود: در تهیه این لیست این گونه نبوده است که برای تهیه این لیست به صورت اتفاقی یکسری اسامی را براساس ذوق و دلخواهمان انتخاب کرده باشیم. روی انتخاب هر فرد ساعت‌ها وقت گذاشته شده است و امروز به انتخابی که در شورای ائتلاف اصولگرایان کردیم افتخار می‌کنیم.

تقوی خاطرنشان کرد: ما تلاش کردیم لیست ائتلاف اصولگرایان پشتوانه ارزشی و تنوع تخصصی قوی داشته باشد. ما اصولگرا هستیم و مدعی هستیم که در خط ولایت حرکت می‌کنیم و طبق آن لیست را تعیین کردیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در پایان پیرامون لیست جامعه روحانیت برای انتخابات خبرگان نیز گفت: ما در جامعه روحانیت چند نفر را در لیست اضافه‌تر گذاشته‌ایم از جمله آیات تسخیری و حمیدی. چون لیست کامل شده بود ما به جای 16 نفر 18 نفر اعلام کردیم و اگر کسی خواست جایگزین کند، بتواند. ما مشکلاتی داشتیم که 18 نفر را معرفی کردیم که الان زمان بیان این موضوع نیست و ان‌شاءالله در آینده گفته می‌شود.