حمایت انگلیس از اصلاح‌طلبان ممکن است کار اصولگرایان باشد!

محمدعلی وکیلی عضو ائتلاف اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم در پاسخ به سئوالی درباره حمایت رسانه‌های بیگانه از لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم و چرایی عدم اعلام برائت جریان متبوعش از این اقدام، در پاسخی جالب توجه مدعی شد: حتما این اقدام رسانه‌های خارجی با هدف خدمت به  اصلاح‌طلبان نیست بلکه با هدف بهانه دادن به رقیب ماست؛ اصلا بعید نیست که پشت این قضیه رقیب ما نباشد! ممکن است کار اصولگرایان باشد.

وی افزود: بهترین سناریو و مجلس برای  انگلیسی‌ها، آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها یک «مجلس تندروی افراطی خردستیز» است که هیچ توجهی به منافع ملی و منافع مردم ایران نداشته باشد.

بخش فارسی «بی‌بی‌سی» رسانه سلطنتی انگلیس اخیراً با دعوت از برخی اصلاح‌طلبان فراری همچون «نورالدین پیرمؤذن» نماینده مجلس ششم، رسماً به تعریف و تمجید از لیست جریان اصلاح‌طلب پرداخته بود. همچنین این رسانه سلطنتی در روزهای گذشته تلاش گسترده‌ای را برای رأی نیاوردن فقهایی همچون آیت الله مصباح  و آیات عظام جنتی و یزدی در انتخابات مجلس خبرگان انجام داده است.

هفته گذشته رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با جمعی از مردم آذربایجان شرقی با اشاره به ورود صریح رسانه‌های دشمن از جمله «بی‌بی‌سی» به جبهه‌بندی داخلی انتخابات و اینکه «دشمن دستورالعمل می‌دهد که به چه‌کسی رأی بدهید یا ندهید» فرموده بودند: «رادیوی انگلیسی دارد به مردم تهران دستورالعمل می‌دهد به فلانی رأی بدهید، به فلانی رأی ندهید! معنای این چیست؟ انگلیسی‌ها دلشان تنگ شده برای دخالت کردن در ایران... اینکه ما عرض می‌کنیم در انتخابات، مردم با بصیرت، با آگاهی، با دانایی وارد بشوند، به‌خاطر این است؛ بدانند دشمن چه می‌خواهد؛ وقتی شما دانستی دشمن چه می‌خواهد، عکس او عمل می‌کنی؛ معلوم است».