وزیر اطلاعات در همایش انتخاباتی «صدای ملت» در ورزشگاه شهید شیرودی حضور پیدا کرد تا سلسله دخالت‌های دولت یازدهم در رقابت‌های انتخاباتی مجلس را کامل کند اما این اولین بار نیست که وزرای دولت یازدهم در قامت یک چهره تمام حزبی ظاهر می‌شوند و موضع‌گیری‌های سیاسی خود را از تریبون‌های عمومی مطرح می‌کنند. رئیس‌جمهور در همایشی تحت عنوان «زنان، اعتدال و توسعه» خطاب به کسانی که سال 92 به او رأی دادند؛ گفت برخی مطالبات آنها محقق نشده اما او تا همین جا هم هزینه داده است. روحانی همچنین گفت باید هواداران او در انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 در انتخابات 7 اسفند نیز پای صندوق‌هاحاضر شوند و به لیستی که برای این هواداران «دلچسب» نیست، رأی دهند!

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران نیز روز 29 فروردین در جلسه انتخاباتی شورای مرکزی این حزب شرکت و اظهاراتی انتخاباتی را مطرح کرد و گفت: «کارگزاران امسال باید این نقش را بیش‌از پیش ایفا کند، زیرا امسال سال انتخابات است، اگر مجلس خوبی شکل نگیرد کار دولت ناتمام خواهد بود. وی همچنین از فعالیت گروه‌های رقیب اظهار نگرانی کرد و گفت: «خبرهایی که به ما می‌رسد این است که مخالفان دولت و وزرای پیشین به صورت جدی در اغلب استانها مشغول فعالیت‌های انتخاباتی شده‌اند.»

اقدامات و حرف‌های انتخاباتی دولتی‌ها به جهانگیری و روحانی ختم نشد و علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور نیز از فعالیت‌های ستاد انتخاباتی روحانی برای انتخابات مجلس حرف زد و از تلاش برای کسب کرسی‌های مجلس گفت. یونسی در سفر به سیستان و بلوچستان در جمع اعضای ستاد انتخاباتی حسن روحانی گفته بود: «ستادهای انتخاباتی حسن روحانی بعد از انتخابات ریاست جمهوری راکد شده است و این به زیان دولت است. ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی در زمان انتخابات ریاست جمهوری نه تنها باید منسجم باشند بلکه از هم اکنون برای انتخابات بعدی مجلس فعالیت خود را آغاز کنند.

مشرق همچنین با اشاره به برخی اظهارات غیرقانونی و ضد قانون استانداران تهران و خوزستان و هرمزگان می‌افزاید: سلسله دخالت‌های انتخاباتی دولت به این اظهارات ختم نشد و مرتضی بانک معاون کل نهاد ریاست جمهوری در 26 بهمن ماه، ریاست ستاد انتخاباتی یک حزب نزدیک به دولت را به عهده گرفت. مرتضی بانک که با حکم نهاوندیان، از ابتدای آغاز به کار دولت حجت‌الاسلام روحانی، معاونت کل نهاد ریاست جمهوری را به عهده داشت، ریاست ستاد انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه (حزب نزدیک به دولت) را به عهده گرفت.