وی در مصاحبه با رادیو فردا (وابسته به سازمان سیا) می‌گوید، انتخابات فقط برآورنده مصلحت نظام است و اتکا کردن به نظام و انتخابات آن اتلاف وقت است. رضا ربع‌پهلوی ولیعهد ناکام دیکتاتور مقبور و مخلوع پهلوی می‌افزاید: «نظام تنها در جهت مصلحت خودش عمل کرده و تنها چیزی را که دنبالش است، مشروعیت بر مبنای رأی و شرکت مردم است. تمام اینها ادا و اطواری است که می‌خواهند دنیا را گیج کنند و سرکار بگذارند.»

وی مدعی شد آمارهای مشارکت بالای مردم در انتخابات واقعیت ندارد و گزینه من حکومت سکولار است. این اظهارات در حالی است که در بالغ بر نیم قرن حکومت فاسد و دست‌نشانده پهلوی انتخابات هیچ معنا و مفهومی نداشت و مجالس تشریفاتی با نظر انگلیسی‌ها و سپس آمریکایی‌ها تشکیل می‌شد. رسوایی رژیم پهلوی به حدی بود که مدعی شدند آیت‌الله سید حسن مدرس هیچ رأیی نیاورد و ایشان در پاسخ گفت: اگر هیچ کس به من رأی نداده باشد، لااقل خودم که به خودم رأی داده‌ام، آن یک رأی خودم کو؟! در اواخر عمر رژیم پهلوی نیز همین مجلس تشریفاتی درباره جدا کردن بحرین از حاکمیت ملی ایران سکوت کرد و رئیس دولت وقت (هویدا) مدعی شد این مسئله ربطی به مجلس ندارد.

پیش از این عناصری چون بنی‌صدر، شیرین عبادی و طیفی از گروهک‌های ضد انقلاب خواستار تحریم انتخابات شده بودند. برخی احزاب فتنه‌گر نیز قبلاً انتخابات مجلس هفتم و هشتم و نهم را تحریم کرده بودند اما به اعتبار مشارکت گسترده مردم، انگشت‌نما شدند.