عربستان هم انتخابات ایران را زیر سوال برد!

رسانه‌های رژیم سعودی برای منحرف کردن افکارعمومی عربستان از فضای باز سیاسی و انتخابات دموکراتیک و مردمی در جمهوری اسلامی ایران که حتی در زمان جنگ هشت ساله تحمیلی صدام معدوم موردحمایت سعودی‌ها و دیگر رژیم‌های مرتجع عرب، برگزار شده است، هجمه هدفمند و سازماندهی‌ شده علیه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را تشدید کردند.

طی روزهای اخیر رسانه‌های سعودی مطالب بی‌ اساسی را علیه انتخابات مردمی ایران منتشر کرده تا مانع مطلع شدن افکارعمومی عربستان و دیگر کشورهای عربی از تاثیرگذاشتن بودن رای مردم ایران در تعیین سرنوشت‌شان شوند.

الوطن سعودی سردمدار هجمه رسانه‌‌ای آل سعود علیه جمهوری اسلامی ایران است، این رسانه با به کار بردن واژه توهین آمیز دموکراسی فلج به باورهای مردم مومن و ولایت‌مدار ایران حمله کرد و مدعی شد:« لیبرال‌ها و لائیک‌ها قشر مهم جامعه ایران را تشکیل می‌دهند، ولی بسیاری از آنها این مسئله را خوب درک می‌کنند که هیچ شانسی برای آنها در مناصب و مشاغل دولتی بلندپایه ندارند.»

این روزنامه نوشت ایران این روزها شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی و همچنین انتخابات مجلس خبرگان رهبری است که این انتخابات در مرحله دشواری در سطح داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

الوطن که تخریب شورای نگهبان و حمله به اصل ولایت فقیه را به عنوان  اولویت خود قرار داده است، با ترسیم فضای ساختگی و غیر واقعی از جامعه ایران به زعم خود ادعا کرد عمر فرضی نظام ایران را اگر تاریخ دگرگونی‌های سیاسی در ایران در دوران معاصر را در نظر بگیریم، به پایان رسیده است.

این رسانه سعودی با اذعان به موفقیت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و درهم شکسته شدن آنچه این رسانه انزوای سیاسی بین المللی به سبب برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز کشورمان خواند، مدعی دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای منطقه و نقض معاهدات بین المللی شد.

الوطن ضمن اعتراف به دقیق بودن روند نامزد شدن در انتخابات ایران و نقش مهم شورای نگهبان همسویی خود را با جریان موسوم به اصلاح طلب آشکار کرد و بار دیگر با هجمه به ولایت فقیه خشم خود را از رد صلاحیت جریان‌های لیبرالی و لائیک و ضد انقلاب ابراز کرد و نوشت چرا جریان‌های لیبرالی و لائیکی و شخصیت‌های دارای گرایش چپ رد صلاحیت می‌شوند، چرا جوانان سهمی در فهرست‌های مختلف انتخاباتی در  ایران ندارند؟ امیدواریم برخی نگویند که این جریان‌ها هیچ مقبولیتی در جامعه ایران ندارند؟ در نتیجه طرف‌هایی که چنین گرایش‌‌هایی دارند ترجیح داده‌اند در روند دموکراتیک شرکت نکنند.

این رسانه سعودی با نادیده گرفتن حضور همه اقلیت‌ها و قومیت‌ها در انتخابات‌های مختلف از جمله ارامنه، آشوری‌ها و کلدانی‌ها و زرتشت‌ها که در مجلس شورای  اسلامی نماینده دارند، ادعا کرد برخی طیف‌ها و قشرهای جامعه ایران در انتخابات جایی ندارند و غایب هستند و به حاشیه رفته‌اند که علت آن، نژاد و مذهب است.

این رسانه در ادامه رویکرد طایفه‌ای و فتنه‌افکنانه خاص آل سعود مدعی شد طیف‌های اقلیت جامعه ایران در انزوا و حاشیه هستند و در هیچ منصب دولتی به کار گرفته نمی‌شوند.

الوطن با زیر سئوال بردن اصل ولایت فقیه و نقش و جایگاه تاثیرگذار آن نشان داد که آل سعود از رشد آگاهی مردم عربستان و قیام قریب‌الوقوع آنها علیه حاکمان غیر منتخب و تحمیلی و سرکوبگر آل سعود و فرقه ضاله وهابیت به شدت نگران هستند و هجمه سازمان‌یافته آنها به انتخابات دموکراتیک ایران که به جرات می‌توان گفت دموکراتیک‌ ترین و مردمی‌ترین نظام است، این حقیقت را نشان می‌دهد.

الوطن در پایان ادعا کرده است انتخابات در ایران چیزی جز یک نمایش بزرگ نیست. همچنانکه تعداد نامزدهایی که شورای نگهبان خیلی زود آنها را رد صلاحیت کرد و از ورود به کارزار انتخابات محروم کرد، میان سیطره نظام برهمه چیز را منعکس کرد، این چه دموکراسی است؟

ادعای این رسانه سعودی و دیگر رسانه‌های رژیم‌های مرتجع عرب و فضاسازی آنها علیه انتخابات مردمی ایران در حالی است که از هنگام پیروزی انقلاب تا کنون، ایران شاهد برگزاری بیش از 30 انتخابات اعم از انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی،‌مجلس خبرگان و شوراهای شهر و روستا بوده و همچنین باید به همه‌پرسی مردمی اوایل انقلاب اشاره کرد که به فرمان امام خمینی(ره) برگزار شد تا مردم نظر خود را درباره نوع حکومت کشورشان اعلام کنند که آیا جمهوری اسلامی ایران را می‌خواهند یا خیر که نتیجه این همه پرسی این بود که اکثریت قریب به اتفاق ملت ایران تاکید کردند خواهان حکومت جمهوری اسلامی ایران هستند.

این حقایق و واقعیت‌ها بهترین پاسخ به جوسازی و هجمه رسانه‌ای آل سعود به جمهوری اسلامی ایران است که تمام ارکان قدرت و مدیریت آن با رای مردم چه به صورت مستقیم از طریق انتخابات مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و چه به صورت غیر مستقیم از طریق انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان و انتخاب رهبری انتخاب می‌شود و رای مردم تعیین‌کننده و سرنوشت ساز است، بر خلاف عربستان که مردم آن از زمان روی کار آمدن آل سعود تا کنون به جز یکی دو انتخابات کاملا فرمایشی یعنی انتخابات شوراهای شهر و مجلس مشورتی  که میزان مشارکت هم کمتر از 10 درصد بوده است، هیچ نقشی در اداره کشورشان ندارند و حکومت این کشور هم کاملا دیکتاتوری و مستبد و غیر منتخب است و حجم سیطره آل سعود بر مقدرات مردم عربستان به حدی است که حتی نام خود را بر سرزمین مردم عربستان گذاشته اند.در عربستان هیچ اثری از دولت منتخب، پارلمان منتخب، قانون اساسی که به تایید مردم برسد و مهمتر از همه رهبری که با نقش‌ آفرینی مردم انتخاب شود، وجود ندارد و در یک کلام یک رژیم کاملا غیرمردمی، غیر دموکراتیک و مستبد بر مردم عربستان حاکم است که حتی زنان حق رانندگی حتی در بیابان‌های این کشور ندارند و در صورت مشاهده رانندگی آنها به طرز بی‌رحمانه‌ای با آنها برخورد می‌شود.