حضور امام جمعه اهل سنت پای صندوق

 امروز جمعه 7 اسفندماه در حالی انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شد که هموطنان با داشتن شناسنامه در دست همزمان با طلوع آفتاب و از ساعت 7 صبح در مقابل مسجدالنبی هفت حوض ایستاده بودند.

 

دقایقی مانده به ساعت 8 صبح که آغاز رسمی اخذ رای در تمامی حوزه‌های انتخابات محسوب می‌شد، صندوق‌های اخذ رای باحضور نمایندگانی از وزارت کشور، فرمانداری، نیروی انتظامی، سرناظر شورای نگهبان و رئیس حوزه انتخابیه پلمپ شد.

 

با اعلام ساعت 8 صبح درهای مسجد رسما به روی صفوف مردم بازگشایی شد و مردم برای انتخاب کاندیداهای خود به داخل مسجد وارد شدند.

 

حضور خبرنگاران و تصویربرداران رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی به ویژه ‌شبکه‌های مختلف رسانه ملی در محل اخذ رای میدان هفت حوض خودنمایی کرد و تصویربرداران و گزارشگران با هیجان خاصی از همان ساعات ابتدایی صبح شروع به مصاحبه با مردم حاضر در صف به ویژه رای اولی‌ها کردند.

 

امسال فضای مجازی هم به کمک مردم برای انتخاب اسامی کاندیداهای خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی آمده بود. برخی با استفاده از لیست‌های کاغذی و بعضی دیگر با نگاه به لیست‌های موجود در گوشی‌های تلفن همراهشان اسامی کاندیداهای منتخب خود را بر روی فرم‌های مخصوص اخذ رای می‌نوشتند.

 

البته تعدادی از افراد نیز بودند که به دلیل نداشتن سواد خواندن و نوشتن برای نوشتن اسامی کاندیداهایشان از افراد دیگر کمک می‌گرفتند و این امر کنجکاوی خبرنگار ما را برانگیخت تا بداند آیا امانتداری در نوشتن اسامی کاندیداها برای این اشخاص رعایت می‌شود یا خیر؟ که در این میان، طی پرسشی از مسئول صندوق اخذ رای در این شعبه متوجه شدیم اشخاصی که سواد خواندن و نوشتن ندارند، گاهی با حضور همراهان خود و یا لیست‌های انتخابی‌شان به شعبه می‌آیند که در این میان می‌توانند با کمک گرفتن از مسئولان درب‌های صندوق‌های اخذ رای اسامی کاندیداهای منتخب خود را بنویسند.

 

در میان صف طولانی حضور مردم برای انتخاب کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و همچنین شورای اسلامی برخی اشخاص نیز به دلیل اهمیت و ارزش زمان کاری‌شان خارج از نوبت البته با رضایت مردم برگه‌های اخذ رای را دریافت و بعد از پر نمودن به صندوق‌ها می‌انداختند، مانند گروهی از آتش‌نشانان که با لباس‌های همشکل و گروهی برای ادای وظیفه ملی خود به پای صندوق رای آمده بودند.

 

در میان صف طولانی مقابل مسجدالنبی میدان هفت حوض می‌توانستیم مردم را با هر سن و سال، پوشش و ... مشاهده کنیم.

 

اما در میانشان اشخاصی بودند که ظاهر و رفتارشان بیشتر از سایرین مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گرفت.

 

از پیرمردی که با داشتن گل رزی در دست و نشان دادن انگشت رنگی حرکات نمایشی انجام می‌داد تا جوانی باریک و بلندقد که با داشتن ریشی بلند و پوششی ورزشی کلاهی را تا روی چشمان خود کشیده بود و تا جوانی که با پاها و دستی گچ گفته نشسته بر روی ویلچر در میان مردم جلب توجه می‌کردند.

 

صف طولانی ملت همیشه در صحنه باعث شده بود تا دو اتوبوس به عنوان شعبه سیار اخذ رای در مقابل دو در ورودی مسجدالنبی قرار داده شود تا حتی‌الامکان به کاهش زمان برای ماندن در صف کمک شود.

 

عصرگاه بود که مولوی موسی‌زاده امام جمعه اهل سنت پونک تهران به منظور انتخاب کاندیداهای خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به محل اخذ رای مسجدالنبی آمد تا رای خود را همانند دیگر هموطنانش به صندوق بیاندازد.

 

وی پس از انداختن رای خود در صندوق، در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: که از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی که در نهایت انتخاب می‌شوند می‌خواهیم تا به حقوق تمام مذاهب و اقوام رسیدگی کرده و براساس قانون و شعارهایی که داده‌اند در سطح ملی و کلان کشور عمل کنند.

 

با نزدیک شدن به ساعت 18 عصر که طبق اعلام اولیه ستاد انتخابات کشور ساعت پایان کار اخذ رای است، هنوز صف طولانی مردان و زنان که همچنان پرشور ایستاده‌اند را شاهدیم که نمی‌توان انتظار داشت که حداقل تا یک ساعت دیگر نیز این صف به پایان برسد که این صفوف طولانی این امکان را به وجود آورده وزارت کشور دو ساعت دیگر ساعت پایانی اخذ رای را تمدید کند.