اروپا گردی وزیر جنگ اسرائیل با بلیط ایران هراسی!

به گفته ژنرال «موشه یعلون» جنگ‌ های خاورمیانه عوامل جهانی را درگیر کرده و میلیون‌ها تن راهی نقاط دیگر، از جمله اروپا شده و سراسر اروپا تحت تاثیر این بحران‌ها قرار گرفته و این‌ها، مشخصه‌های یک جنگ جهانی است.

ژنرال یعلون افزود: در گذشته ما شناخت دیگری از جنگ‌های جهانی داشتیم اما وضعیت منطقه نوع تازه‌ای از جنگ جهانی است.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی این سخنان را در جریان سفر به نیکوزیا و گفتگو با همتای قبرسی خود بیان کرده است.

یعلون افزوده است «هرج و مرج در سوریه و منطقه، رویارویی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها نیز هست».

بر اساس گفته های یعلون، سوریه به زمین بازی قدرت‌ها، گروههای تروریستی و کشورهایی که این گروه‌ها را فعال می‌کنند، مبدل شده است.

جروزالم پست همچنین در گزارشی نوشته است، وزیر جنگ اسرائیل در این سخنان همچنین نسبت به نیات ایران در قبال منطقه «هشدار» داده است.

ژنرال یعلون در دیدار با همتای قبرسی خود این را نیز گفته است که امنیت قبرس از سوی حزب الله مورد تهدید بوده و این سازمان که از طرف ایران حمایت می‌شود، در سال‌های گذشته در صدد برپا کردن سلول‌های خفته در این جزیره بوده است.

این وزیر عضو حزب حاکم لیکود رژیم صهیونیستی این ادعا را نیز افزوده که هدف از تشکیل «سلول‌های خفته»، حمله به اروپا و آمریکا در فرصت‌های مناسب بوده است.

بنوشته جروزالیم پست، در جریان ملاقات یعلون با «کریستوفوروس فوکایدس» وزیر دفاع قبرس، پیمان گسترش همکاری امنیتی بین دو طرف امضاء شده است.

یعلون افزوده است که «مقطع سخت کنونی ناشی از اوضاع عراق، سوریه و دیگر کشورهای پیرامون، اسرائیل و قبرس را با چالش‌های مشترک زیادی روبرو کرده است».

یعلون قبرس و یونان را «دوستان واقعی اسرائیل» نامیده و افزوده است، پیمان جدید برای هر سه طرف اهمیت «حیاتی» دارد.