به گزارش العالم، جبوري نماينده سابق پارلمان عراق در گفت وگوی تلفنی با خبرگزاری فرانسه گفته است: اگر بخواهم با قذافی حرف بزنم ، پیامی برای او می فرستم و اگر قذافی بخواهد پیامی ارسال کند با من تماس می گیرد.

جبوری از زمانی که انقلابیون وارد طرابلس پایتخت لیبی شده وقذافی ناپدید شده است، جبوری تنها فردی است که با دیکتاتور مخلوع و فراری لیبی تماس دارد.

قذافی درآخرین پیامش که بامداد پنجشنبه از طریق شبکه الرای پخش شد برخی خبرها درباره فرارش به نیجر را تکذیب و تاکید کرد که ناتو در لیبی شکست خواهد خورد.

جبوری(۵۴ ساله) به اهداف راه اندازی شبکه الرای در سال ۲۰۰۶ اشاره کرد و گفت: ما از انقلاب در مصر و تونس علیه حاکمان مستبد این دو کشور حمایت کردیم و این قذافی را خشمگین کرد، او شش ماه پیش پیامی برای من فرستاد و گفت اگر علیه مبارک فعالیت کنی شبکه الرای نابود می شود.

جبوری با تاکید بر حمایتش از دیکتاتور لیبی گفت که با قذافی تلفنی صحبت می کند و او هنوز در لیبی است.

مشعان جبوری متعلق به قبیله ای در استان صلاح الدین در شمال عراق است و این همان استانی است که صدام حسین در آن به دنیا آمد.

وی پیش از این در روزنامه " الثوره " وابسته به حزب بعثعراق به مدیر مسئولی " طارق عزیز " که به جرم مشارکت در قتل عام مردم عراق و جنایات ضدبشری به اعدام محکوم شده است، فعالیت می کرد.

الرأی نیز شبکه‌ای است که به پخش پیام‌های صوتی قذافی دیکتاتور لیبی و پسرش سیف الاسلام اقدام کرده است.

صاحب‌نظران علت انتخاب شبکه الرأی توسط قذافی و سیف الاسلام برای پخش پیام‌هایشان را حمایت‌های مالی آنها از این شبکه اعلام کرده اند و برخی از فعالان، اسنادی را در شبکه‌اینترنت منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد این شبکه تلویزیونی را رژیم دیکتاتوری لیبی خریداری کرده است.

جبوری که با اشغالگران آمریکایی روابطی نزدیک دارد، با بیان اینکه " قذافی به او وعده داده است که ثروتمند می کند "، گفت که به دریافت پول از دیکتاتور لیبی افتخار می کند.

وی از سال ۲۰۰۷ میلادی تاکنون ۳ بار با دیکتاتور لیبی ملاقات کرده است