به نقل از تایمز آو اسرائیل، شبکه 2 رژیم صهیونیستی مدعی شد: ایران درحال خارج کردن تمامی 2500 نیروی خود از سوریه است. بیشتر نیروهای ایرانی پیشتر به کشورشان بازگشته اند. باقیمانده آنها نیز در مسیر بازگشت هستند.

 

 

به ادعای این شبکه صهیونیستی، این تصمیم بوسیله "آیت الله خامنه ای،" رهبر معظم انقلاب اسلامی و "حسن روحانی،" رئیس جمهور ایران اتخاذ شده است.

 

 

نیروهای ایرانی که عضو واحدهای مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هستند، در دو سال گذشته در کنار نیروهای حامی "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه مبارزه کرده اند. به ادعای این شبکه، تاکنون حدود 160 نفر از آنها -- شامل 6 افسر ارشد، ژنرال و سرهنگ -- به شهادت رسیده اند و بیش از 300 نفر زخمی شده اند. 

 

در این گزارش اطلاعاتی در خصوص علت خروج نیروهای ایرانی از خاک سوریه منتشر نشده است. بنابر اعلام این گزارش، ایران همچنان به تجهیز نیروهای حزب الله که از رژیم بشار اسد و نیروهای آن در مقابل معارضان سوری حمایت می کنند، ادامه می دهد. ایران همچنین هفته گذشته اعلام کرد به خانواده شهدای فلسطینی مبالغی تقدیم خواهد کرد.
در این گزارش همچنین آمده است حدود 700 مشاور نظامی ایرانی همچنان در سوریه باقی می مانند.
"جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا نیز هفته گذشته مدعی شد: "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیروهای خود را از سوریه خارج کرده است. آیت الله خامنه ای (رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران) خواستار خروج این نیروها شده است. تعداد آنها در حال حاضر در سوریه کاهش یافته است."