ایران باید به اشغال جزایر سه‌گانه امارات پایان دهد!

 «احمد الجروان» رئیس پارلمان کشورهای عربی در سخنرانی دوشنبه (دیروز) ادعاهای خود را تکرار کرد.

به گزارش پایگاه خبری «خلیج 24»، الجروان با تکرار ادعاهای پیشین خود،  از ایران خواست در امور کشورهای عربی دخالت نکند و به اشغال جزایر سه گانه پایان دهد.

رئیس پارلمان کشورهای عربی در سومین جلسه عمومی کنفرانس پارلمان عربی در قاهره پایتخت مصر، ایران را به پیروی از سیاست حسن هم‌جواری دعوت کرد.

وی همچنین مدعی شد: ایران باید به اشغال جزایر سه گانه امارات از طریق گفت‌وگوی مستقیم یا رجوع به دیوان بین‌المللی دادگستری پایان دهد!

الجروان همچنین بر ضرورت حمایت از دولت عراق در مقابله با داعش و بازگردانی آوارگان به سرزمین خود دعوت کرد.

رئیس پارلمان عربی از جامعه جهانی خواست به مسئولیت انسانی و اخلاقی خود در قبال بحران سوریه عمل کرده و خواستار حمایت از ایجاد راه حل سیاسی فوری برای این بحران مطابق قطعنامه نشست ژنو شد.

این چندمین بار است که کشورهای عربی و ارگان‌های وابسته به آن‌ها مانند پارلمان عربی ایران را به دخالت در کشورهایی مانند عراق، سوریه، یمن و لبنان متهم می‌کنند.

این درحالی است که ایران در کشورهای یاد شده بنا به درخواست دولت این کشورها در راستای بهبود شرایط امنیتی، ثبات سیاسی و مبارزه با تروریسم  اقدام به همکاری و کمک به آن‌ها نموده است.

دوشنبه (دیروز) «حسین جابری‌انصاری» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به کشورهای عربی پیشنهاد کرد به جای صادر کردن مشکلات داخلی خود به دیگر کشورها این مشکلات را حل کنند و گفت اتهام‌ پراکنی، سوء برداشت و تلاش در جهت ایران‌هراسی هیچ منفعتی برای آنها ندارد.