روحانی به اسلام آباد سفر می‌کند

 رسانه های کشور پاکستان اعلام کردند: «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در ماه مارس جهت تسریع در روند اجرایی شدن خط لوله گاز بین ایران و پاکستان به اسلام آباد سفر می کند.

روحانی در این سفر با «نواز شریف» نخست وزیر و دیگر مقامات بلند مرتبه پاکستان دیدار و گفتگو خواهد داشت. به اساس این گزارش، رئیس جمهور ایران در تلاش است موانع موجود در راه اجرایی شدن پروژه خط لوله گاز بین دو کشور را با مقامات دولت اسلام آباد را مورد بررسی قرار دهد.

 قرار بود کار اجرایی و عملیاتی پروژه خط لوله گاز بین ایران و پاکستان موسوم به خط لوله صلح تا پایان سال ۲۰۱۴ به اتمام برسد اما پس از آنکه قدرتهای جهانی تحریمهایی بر علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کردند کار اجرایی این پروژه گازی با تاخیر مواجه شد. در صورتی که پاکستان به تعهدات خود در اجرایی شدن این پروژه گازی عمل نکند با میلیونها دلار جریمه از سوی ایران مواجه خواهد شد.

اجرایی شدن خط لوله گاز بین ایران و پاکستان در صورتی اجرایی خواهد شد که پاکستان بتواند در بندر «گوادر» خط لوله گازی را ایجاد کند و این پروژه با تاخیر از سوی پاکستان مواجه است. بعد از برداشته شدن تحریمهای جهانی امید می رود تا دو سال آینده کار اجرایی پروژه خط لوله بین ایران و پاکستان به اتمام برسد و گاز از طریق بندر «گوادر» به تمام مناطق پاکستان صادر شود.